Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Fel på panasonic H16, men vad är rimlig väntetid på att få den fixad?  (läst 7124 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad novell

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
Min dog den 16/1 fick en ny ganska precis en månad senare, efter tre veckor skickades ett försynt sms, veckan senare var den på plats. Min granne som också fick h16, fick vänta ytterligare ett par veckor. (Utan sms).
Vid sådana här tillfällen tror jag att det frångås lite från först in först ut...
Lite kul var helsidesannonsen på Aftonbladet igår från Panasonic. Välj Sverigepumpen, välkommen till gänget tror jag det stod. De kunde kanske skriva h16-familjen;)
Hoppas det är över nu, för nu fungerar den iaf...

Utloggad gästen

  • I branschen
  • Expert på värmepump
  • *****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
...naturligtvis skall alla kunder få hjälp..MEN de skall ha hjälp i tur och ordning Den kund som ringer eller kommer in och tjatar och "skriker" har absolut ingen förtursrätt. Du som "skriker" är tydligen den som tränger dig före i butikerna och andra ställen där man utmärker sig. Så de som är tysta och accepterar läget skall enligt några av er vänta tyst i sitt lilla hörn.
Fy Fan.......så cyniskt!
LJ

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +5/-2
  • Kön: Man
  • Går det att överklocka sin pump?
...naturligtvis skall alla kunder få hjälp..MEN de skall ha hjälp i tur och ordning Den kund som ringer eller kommer in och tjatar och "skriker" har absolut ingen förtursrätt. Du som "skriker" är tydligen den som tränger dig före i butikerna och andra ställen där man utmärker sig. Så de som är tysta och accepterar läget skall enligt några av er vänta tyst i sitt lilla hörn.
Fy Fan.......så cyniskt!
Jag tror åxå på turordning, bara alla vet om det, och att alla får en slags tidsuppfattning hur lång tid det tar.
Däremot kan jag acceptera att vissa får förtur pga praktiska skäl d.v.s är det två pumpar precis intill varann så är det ju korkat att åka 2 mil därifrån och sen tillbaka bara för att "turordningen" dikterar det. Man måste ju tänka på installatör'n åxå, han vill ju hjälpa så många som möjligt på kortast tid.
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2351
  • Karma +12/-7
Om man skall slippa problem med arga kunder så är bästa lösningen att boka en tid åt dom direkt så dom har en tid att se fram emot, sen om den är en månad framåt spelar ingen roll bara dom har en tid brukar dom förstå men om dom inte hör någonting blir dom frusterade.... *vinkar*

Utloggad Guest

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 748
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
...naturligtvis skall alla kunder få hjälp..MEN de skall ha hjälp i tur och ordning Den kund som ringer eller kommer in och tjatar och "skriker" har absolut ingen förtursrätt. Du som "skriker" är tydligen den som tränger dig före i butikerna och andra ställen där man utmärker sig. Så de som är tysta och accepterar läget skall enligt några av er vänta tyst i sitt lilla hörn.
Fy Fan.......så cyniskt!

Cynisk? Jag väljer att kalla det verklighet! Så fungerar det oavsett vart du går. Om det är rätt derimot det kan jag hålla med om
att det inte är. Det är självklart att alla kunder skall få hjälp och man ska ju sträva efter att ha samma goda service mot alla. Men
när det dyker upp en situation där en kund tror att han är den enda på planeten som investerat i en L/L värmepump av märket
Panasonic så säger det sig självt att man måste få tyst på denna människa fort som attan innan han eller hon hinner skapa ett
h*vete för oss i framtiden.

Turordning är ju givetvis bra men måste även den vika om situationen kräver det. Jag kan bara säga att det är j*vligt skönt att
det inte finns många kunder som nämnt ovan ???

BjörnK

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +5/-2
  • Kön: Man
  • Går det att överklocka sin pump?
Just beträffande H16 så är/borde alla snart vara informerade om vad som gäller eftersom media är inblandad osv. Det är en STOR (katastrof) grej för hela marknaden, då borde kunden förstå att det tar lite tid att ordna det för alla.

Naturligtvis så finns det alltid folk som tror hela världens armada av kyltekniker väntar på just hans problem...

Bästa är att man har material förberett och pådyvla en väldigt ivrig "gnällspik". Som installatör borde man satt sig ner 1 timme nå'n kväll -samlat all tillgänglig information med länkar till tidningarna och lite väl vald läsning om vad som orsakade problemet och dess omfattning. Lämna det till kund.
Då kanske dom hajjar att det är inte lönt att gnälla/tjata: för varje minut på telefonen som vederbörande ylar så fördröjer det återbesöket till honom själv per automatik.

Jag är själv proffessionell kverulant och jävligt jobbig kund att ha och göra med sålänge jag inte har en klar bild över vilka åtgärder som görs närdå för att lösa mina bekymmer. Känner jag mig informerad så blir jag lite lugnare.
Hellre en tidsangivelse som dom garanterat håller än en tid som skjuts upp 3 ggr, sån't får en och lacka ur rejält.
Hellre att dom hör av sig när deadlinen går ut, än att jag tvingas ringa upp 7 ggr för att få tag på "någon", då lackar jag ut rejält.
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

Utloggad Zaibot

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Filipstad
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Medlem i H16-klubben
    • www.kuhlins.com
Min pajade i början på december med H16-fel, felanmälde dagen efter till min återförsäljare. Har fortfarande inte fått den utbytt. Har ringt ett flertal gånger och han säger hela tiden "snart, om nån vecka osv". Vad ska jag göra?

Utloggad Paxmax

  • En riktig filur samt
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +5/-2
  • Kön: Man
  • Går det att överklocka sin pump?
Wow... ett helt jäkla kvartal utan resultat?!! :o Vid det laget hade jag nog gjort en "gökboet", dvs lyft av pumpen, knatat in på huvudkontoret slängt skiten på ansvariges mahognyskrivbord... med media på plats.
Ett kvartal utan åtgärd är sjukt lång tid.
Frågan är vem du ställer kravet emot, säljande bolag eller installatör?
Är det "lilla olles kyl och meck" kan det ju vara svårt att få sin vilja fram fort så in i vassen. Stämmer man dom så går dom väl omkull så då kanske man behöver lite silkesvantar.
Är det ett större bolag så skulle jag kontaktat advokat mkt tidigare för rådgivning.

Kan väl inte vara så att tillgången på uppdaterade DKE enheter är en bristvara?
(Enl. Pana själva så fiser dom väl ut hela sveriges L/L-VP behov på en eftermiddag)
Det hemska med att bli klokare är att man snart inser hur lite man egentligen vet...
Mentalt förberedd ägare av äkta "H16"-DKE maskiner

Utloggad Guest

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 748
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Zaibot Om det er en Sveriepump du har rekommenderar jag att du ringer Kinnan och frågar efter en seriös
reparatör i närheten av dig...!!

BjörnK

Utloggad gästen

  • I branschen
  • Expert på värmepump
  • *****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
Lille Olle har väl köpt den någonstans och.........han får väl fixa fram ersättning...På honom bara! vet du var han köpt maskinen? Ta reda på det och återkom... 



"Frågan är vem du ställer kravet emot, säljande bolag eller installatör?
Är det "lilla olles kyl och meck" kan det ju vara svårt att få sin vilja fram fort så in i vassen. Stämmer man dom så går dom väl omkull så då kanske man behöver lite silkesvantar."
LJ

Vill du annonsera klicka här! Varmvattenberedare från Indol
 


Annonser

Right Block

luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 640
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!