0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vill bara tipsa de som har ev problem med att avrinninghålet fryser igen på nocria pumparna att man kan lätt fixa det.Fick problem på min Nocria att avrinngshålet i tråget ville frysa igen pga att värmekablen varken ligger dragen över hålet eller ut genom hålet, vilket gjorde att hålet frös igen. Så jag har nu fixat det på min pump samt 2st till Nocria genom att enkelt bara pilla ut värmekabeln dubbelvikt genom avrinningshålet ca 2-3cm, jag gjorde det på min pump och en till för ca 1 månad sen och efter det har det funkat helt felfritt på pumparna. Gjorde det på en till pump igår efter att den oxå fått problem med igenfruset hål.Om ni ev oxå skulle behöva dra om värmekableln så kolla gärna innan ni gör något med er installatör så det är ok och det inte blir något strul med garantin osv..... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 01 mars 2007, 11:58:41Vill bara tipsa de som har ev problem med att avrinninghålet fryser igen på nocria pumparna att man kan lätt fixa det.Fick problem på min Nocria att avrinngshålet i tråget ville frysa igen pga att värmekablen varken ligger dragen över hålet eller ut genom hålet, vilket gjorde att hålet frös igen. Så jag har nu fixat det på min pump samt 2st till Nocria genom att enkelt bara pilla ut värmekabeln dubbelvikt genom avrinningshålet ca 2-3cm, jag gjorde det på min pump och en till för ca 1 månad sen och efter det har det funkat helt felfritt på pumparna. Gjorde det på en till pump igår efter att den oxå fått problem med igenfruset hål.Om ni ev oxå skulle behöva dra om värmekableln så kolla gärna innan ni gör något med er installatör så det är ok och det inte blir något strul med garantin osv..... //Krister Hur stort hål är det på nocrian ? Värme kabeln är inte så smidig att böja På Panasonicen är hålet ca 20 mm mvh Kjell
HejJag som är helt nybörjare på det här med v-pump, (har dock en nocria sen april -07) undrar då om det här med "pilla" ut. Vad innbär det? Räcker det med att stoppa in fingret o dra ut alternativt då "pilla" värmekabeln. Eller måste man skruva bort någonting...Och hur ser den här värmekabeln ut ?Kan nån hjälpa mig med en "utpillande av värmekabel for dummies" ?
Citat från: JackDaniels skrivet 31 augusti 2007, 12:03:33HejJag som är helt nybörjare på det här med v-pump, (har dock en nocria sen april -07) undrar då om det här med "pilla" ut. Vad innbär det? Räcker det med att stoppa in fingret o dra ut alternativt då "pilla" värmekabeln. Eller måste man skruva bort någonting...Och hur ser den här värmekabeln ut ?Kan nån hjälpa mig med en "utpillande av värmekabel for dummies" ? Jag bockade en liten ögla på en svetstråd och fiskade ut kabeln. Lätt som en plätt. Funkade utmärkt!
Tack för tipset Northkingen ska fixa de på min nocria oxå innan vintern. Thumbsup