Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hjälp en rookie installera en Chunlan  (läst 1268 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Phyxius

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
Hjälp en rookie installera en Chunlan
« skrivet: 26 februari 2007, 21:25:10 »
Tjena!

Hittade till detta eminenta forum för en tid sen och efter ett tag så bestämde jag mig för att slå till på en Chunlan till mitt garage. Slog till på Jula i Umeå som hade 1 kvar för 3995:- (skyltexet finns dock kvar så skynda er). Är ingen VVS-montör direkt och detta är min första bekantskap med en luftvärmepump så nu tänkte jag att ni kanske kunde assistera mig lite. Här kommer lite frågor:


* I bruksanvisningen så står det att man ska ha kylmedelolja i rörskarvarna. Var tusan får jag tag på det och behövs det?

* Jag kommer att dra rören från inomhusenheten rakt ut genom väggen. Behöver jag då isolera dessa nakna rör med extra isolerning förutom den där "sockan" som är runt dom?

* Vill ta av rören en bra bit. Såg att Jula hade ett kit med koningsverktyg och rörkap för under hundringen. Kan det duga till en installation?

* Jula skickade med en frostvaktsladd (värmesladd). Glömde fråga vad dom tänkte att man skulle ha den till så har ni någon aning vad dom hade tänkt sig med den?

* Någon som vill komma och vacuumsuga ett par mil norr om Umeå? ;)


NÃ¥got annat som jag bör tänka pÃ¥ vid montering av denna "gris"?!  Sc:,h

Tacksam för hjälp!

/Chrille

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!