0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:44:12Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 20:22:38Dreambox är nog en jäkligt bra mottagare men ligger över min budget så att säga, man får ju prioritera sina inköp.Går det, så tycker jag man ska vänta med att köpa nån box alls, just nu. De flesta klarar ändå inte HDTV, så för mig är det iaf som att kasta pengarna i sjön. Men får jag en gratis, som av Telia, så säger jag inte nej. Den boxen kan säkert gå att göra nåt roligt med framöver. Men en ny, det köper jag inte förrän DB eller Relook, kommer med en riktig HD klar box.mvh humlan.Finns det någon info när marksänd HD kan bli verklighet?
Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 20:22:38Dreambox är nog en jäkligt bra mottagare men ligger över min budget så att säga, man får ju prioritera sina inköp.Går det, så tycker jag man ska vänta med att köpa nån box alls, just nu. De flesta klarar ändå inte HDTV, så för mig är det iaf som att kasta pengarna i sjön. Men får jag en gratis, som av Telia, så säger jag inte nej. Den boxen kan säkert gå att göra nåt roligt med framöver. Men en ny, det köper jag inte förrän DB eller Relook, kommer med en riktig HD klar box.mvh humlan.
Dreambox är nog en jäkligt bra mottagare men ligger över min budget så att säga, man får ju prioritera sina inköp.
Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:46:10Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 21:37:56Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:34:37Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort... Jag orkar inte ens kommentera, dina inlägg talar för sig själv mvh humlan.Tala om vad det är nu istället...Vad jag vet så har inte dreamboxen trådlöst nätverkskort så i så fall behöver du ha accesspunkt för trådlöst.talar vi inte om samma box?:http://www.neptunsat.com/dreambox-500t-p-1006667.html?osCsid=ae82db257674e60c6c6844502fbf898eJa va då? Skitenkelt, "Plug and play" Thumbsupmvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 21:37:56Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:34:37Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort... Jag orkar inte ens kommentera, dina inlägg talar för sig själv mvh humlan.Tala om vad det är nu istället...Vad jag vet så har inte dreamboxen trådlöst nätverkskort så i så fall behöver du ha accesspunkt för trådlöst.talar vi inte om samma box?:http://www.neptunsat.com/dreambox-500t-p-1006667.html?osCsid=ae82db257674e60c6c6844502fbf898e
Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:34:37Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort... Jag orkar inte ens kommentera, dina inlägg talar för sig själv mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort...
Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.
Kastar mig in i denna tråden också, det är marksänd television det talas om ja. Kastade ner min Antenn för 8 år sen då jag fick gå upp på taket för att vrida antennen varje gång jag skulle byta kanal (1.2,4:an) Sa upp både Viasat och Canal Digital för tre dagar sedan via parabol för att testa Telias gratiserbjudande. Valde till Canal+ Sport också. Men normalt så funkar bara Parabol här, men dom kan ju inte samsas Viasat o Canal Digital. Jag vill för böveln bara ha en HD-TV box som klarar bägge korten (dubbla kortplatser) helt omöjligt säger bägge. Har min gamla Nokia Mediamaster med bägge korten(eller snarare hade) Ni intelligenta därute, vad skall jag skaffa om ett år när Teliaerbjudandet gått ut? Vill ha två HD-TV Boxar via Satellit som nämnt klarar bägge leverantörerna och som inte hakar upp sig och strular.
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 21:48:53Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:46:10Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 21:37:56Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:34:37Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort... Jag orkar inte ens kommentera, dina inlägg talar för sig själv mvh humlan.Tala om vad det är nu istället...Vad jag vet så har inte dreamboxen trådlöst nätverkskort så i så fall behöver du ha accesspunkt för trådlöst.talar vi inte om samma box?:http://www.neptunsat.com/dreambox-500t-p-1006667.html?osCsid=ae82db257674e60c6c6844502fbf898eJa va då? Skitenkelt, "Plug and play" Thumbsupmvh humlan.Ja men nu var det kostnaden som var det som började denna diskussion och detta är inte gratis direkt...Jag kör själv trådlöst till x-box med mediacenter etc och varje sådan trådlös mottagare kostar 6-700:-Plug and play kan diskuteras, det beror på om man vill ha ngn säkerhet eller inte.smartwi med tre mottagare kostar 3*800+1300=3700:-Vad kostar nu tre dreambox komplett konfigurerade med trådlöst nätverk enligt dig?
Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 22:01:44Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 21:48:53Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:46:10Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 21:37:56Citat från: Mike skrivet 02 mars 2007, 21:34:37Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 20:05:37Inga problem att köra via mobilen, så har den täckning, å det finns en signal i luften för bilden så fungerar det alldeles utmärkt att använda DB:n. Nätverk behövs heller inte dras, trådlöst fungerar perfekt. Å när jag läser dina inlägg så förstår jag att Du inte har nån koll över vad en DB eg klarar . mvh humlan.Ja om man har ett 3G eller edge-databonnemang som inte är så dyrt så visst...Vad är det jag inte har koll på?Dreambox är ju egentligen bara en vansinnigt nedskalad linux-dator som har ett dvb-t kort... Jag orkar inte ens kommentera, dina inlägg talar för sig själv mvh humlan.Tala om vad det är nu istället...Vad jag vet så har inte dreamboxen trådlöst nätverkskort så i så fall behöver du ha accesspunkt för trådlöst.talar vi inte om samma box?:http://www.neptunsat.com/dreambox-500t-p-1006667.html?osCsid=ae82db257674e60c6c6844502fbf898eJa va då? Skitenkelt, "Plug and play" Thumbsupmvh humlan.Ja men nu var det kostnaden som var det som började denna diskussion och detta är inte gratis direkt...Jag kör själv trådlöst till x-box med mediacenter etc och varje sådan trådlös mottagare kostar 6-700:-Plug and play kan diskuteras, det beror på om man vill ha ngn säkerhet eller inte.smartwi med tre mottagare kostar 3*800+1300=3700:-Vad kostar nu tre dreambox komplett konfigurerade med trådlöst nätverk enligt dig?Men herregud! Du försöker ju jmf nåt som inte ens är i närheten av likheter med varandra. Ännu billigare lär det bli med ett tvillingabb så behöver Du inte köpa nån extra hårdvara alls. Eller varför inte ett interface för nån hundring, eller ett Tv-kort, det finns många lösningar... SmartWi har jag sålt, å i jmf med en DB eller Relook så är den inget annat än en halvtaskig lösning för kortdelning, utan möjligheter till nåt annat än just det. Å de flesta betalar heller några hundringar extra för en box, som har insp, chat, fildelning, chat, email, ftp, mp3, PC-styrning, surfa på Internet m.m m.mmvh humlan.
[Men herregud! Du försöker ju jmf nåt som inte ens är i närheten av likheter med varandra. Ännu billigare lär det bli med ett tvillingabb så behöver Du inte köpa nån extra hårdvara alls. Eller varför inte ett interface för nån hundring, eller ett Tv-kort, det finns många lösningar... SmartWi har jag sålt, å i jmf med en DB eller Relook så är den inget annat än en halvtaskig lösning för kortdelning, utan möjligheter till nåt annat än just det. Å de flesta betalar heller några hundringar extra för en box, som har insp, chat, fildelning, chat, email, ftp, mp3, PC-styrning, surfa på Internet m.m m.mmvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 02 mars 2007, 15:29:45Citat från: Ridax skrivet 02 mars 2007, 15:16:50Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 10:21:20Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka Köp Dreamboxar istället för SmartWi... Billigare.Exakt...mvh humlan.Smartwi = 1300:- för tre mottagare säg 800:- per samsungmottagare = 3700:-Dreambox= 2000:- för tre mottagare alltså = 6000:- dessutom måste nätverk finnas på alla platserna...samt en switch
Citat från: Ridax skrivet 02 mars 2007, 15:16:50Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 10:21:20Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka Köp Dreamboxar istället för SmartWi... Billigare.Exakt...mvh humlan.
Citat från: Peter K skrivet 02 mars 2007, 10:21:20Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka Köp Dreamboxar istället för SmartWi... Billigare.
Har haft en Dilog DT-355 i drygt ett år och inga problem med att den hänger sig. Stänger dock av den ibland med strömbrytaren, inte fjärren alltså. Funderar på att köpa fler boxar och en Smartwi för att slippa fler kortavgifter vilket suger socka
Vad är det egentligen som är så krångligt med dreamboxen? Har alltid velat ha en men blivit lite skrämd av allt snack om man måste vara data hacker. Kan någon förklara??