Hej
Jag skulle vara intresserad av att se en rekommendations lista över vilka maskiner som fungerar bra / mindre bra i olika regioner.
Tex:
Region Märke Model REK. Uppvärmningsyta on/off Inverter ca.pris
Eller skulle det bli risk för otillåten marknadsföring.
Jag tror att det med stor sannolikhet skulle bli de stora märkena som skulle rekommenderas.
Med tanke på den mängd av liknande frågor som dyker upp på detta forum.
Jag tror att flertalet av detta forums nya läsare skulle uppskatta om även billigare alternativ kunde jämföras lättare, för och nackdelar baserat på erfarenheter från detta forum etc.
Det är ju dock viktigt att åsikter och påståenden utan grund utelämnas från en sådan rekomendations tabell.
För min egen del blev det en chunlan pump pga att jag inte vet om en luft-värmepump fungerar i mitt hus. Då blev det inköpspriset som styrde mig.
Men jag ville inte köpa "vilken skit som helst", Chunlan har fått mycket beröm för sin pump på detta forum, där av köpte jag en sådan på er rekommendation kan man säga.
Man kan säkert diskutera om detta var det bästa alternativet, men nu blev det så i varjefall.
Jag vet att man kan läsa tex råd & röns tester men de känns liksom "torra".
Säkert väldigt precisa och fakta baserade men jag saknar känslan liksom.
Det är lite som att läsa bilars krock tester. 5 stjärnor i ett test säger knappast allt...
vad tror ni...