Jag håller på och installerar en Nordic Air 1100ir och har problem med läckage efter vacumsugningen.
Jag har hållt på ett par dar nu men jag kan inte få det tätt, men jag har konstaterat att det är på det klena röret läckan finns.
Tyvärr så har jag inga passande kopplingar för att provtrycka med, men det jag gjort var att jag pluggat det klena röret på inomhus delen, dvs jag vacumsuger från trevägsventilen och igenom inomhusdelen och fram till pluggen och då är det tätt.
Läckan måste vara nånstans på det klena röret, jag funderar på om det kan vara i tvåvägsventilen som läckan kan vara så att den suger, antingen gas från utomhusdelen eller luft genom avstängningskranen på nåt vis.
Jag har lossat och dragit åt rörkopplangar flera gånger plus kapat och konat om dem ett par gånger men det blir inte tätt iaf

Mätarna lämnar jag kopplade över natten för att se utslag(amexas mätare) för det läcker inte mycket och det blir svårt att se utslag över bara nån timme eftersom det läcker så lite. De konade anslutningarna ser ok,kanske nån mikroskopisk spricka?
Är det nån som haft liknande problem?
Man kan ju bli tokig för mindre..