0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker du ska vända dig dit du köpt pumpen,om dom inte vill hjälpa dig så ring till IVT för att om det är som du beskriver det så fungerar inte pumpen som den ska den bör kollas upp
Hej!Jag har fjolårets version av Nordic Inv.När den var nyinstallerad funkade den jättebra. Efter någon månad blev det en kall period på -35 efter det så blev det varmt igen typ -5. Och pumpen orkade inte få upp värmen i kåken trots att den kämpade en vecka.Felanmälde "felet", efter 1 månads väntan så dök serviceteknikern upp konstaterade att det inte alls var något fel på pumpen, "det var helt normalt". Senare dök det upp en faktura på 1500 spänn för "felsökning utanför garantin"?Nu i år har jag fortfarande problem. Pumpen sitter monterad i köket, trots -10 i en veckas tid så klarar pumpen inte ens att få upp värmen till +18 i köket. Trots att "Full gas" knappen är i tryckt.Vad tycker ni jag ska göra?ett par frågor till dig: körde du pumpen vid -35??? har du några andra element på vid -10 grader??
Pumpen är ju monterad av en aukt. firma så de borde väl veta hur den ska sitta.Jag har både provat att ställa in den på 24 grader samt även provat "Full gas" knappen utan resultat...Kan ta och prova mäta "in" luften oxo.