0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo, det är väl säkrast att kunna lämna tillbaka prylarna, man gissar ju bara på vad som man tror kommer fungera.Hmm... konstaterar nu några timmar efter att jag höjde börvärdet med 4 grader till 26 grader så har jag 24 grader i rum A1 och 23 grader i rum A2 i huvudhöjd, men ca 5 grader lägre vid golven dvs 19 respektive 18 grader. Det verkar ju mer handla om lokal cirkulation i respektive rum då? Det kanske är där man ska sätta in åtgärden, typ en takfläkt i varje rum vore ju kanske mer effektivt då. De är ju bara så f-bannat stora... skulle vilja ha nån som bygger runt 20-25 cm i höjd och kanske 50-70 cm i diameter. Jula har ju denna: http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=604785341&pf_id=SE-412022&dept_id=SE-412 som jag sett andra tipsa om, men hur är egentligen ljudnivån på denna i lägsta effektläge? Nån som vet om höjden på denna går minska, den är på 345 mm enligt Jula, men det är på gränsen att det skulle vispa till frisyren med den låga takhöjden (ca 220 cm) i dessa rum. Den verkar sitta på en stång, kanske denna går kapa av?mvh/Hasse