Hej Jonas,
Det är svårt att göra en riktig bedömning av vad som är mest effektivt/ekonomiskt för dig utan att känna till dina förutsättningar. Med detta menar jag t ex din planlösning, var LVPn är placerad (nu ser jag iofs att den verkar vara placerad över en entrédörr) samt om du har något särskilt ventilationssystem och vilka andra energikällor du har.
Rent generellt vet jag att installatören rekommenderar en grundinställning på 'Heat' (solen), fläktläge 3 samt börvärde på 22º. Vingen i cirka 45º. Utifrån detta får man sedan prova sig fram för att finna den mest optimala inställningen. Inställningarna får sedan troligen ändras varefter vädret ändras. Min uppfattning är att det är relativt individuellt hur man ställer in sin LVP. Det väl alla är överens om är dock att man ska köra på 'Heat' och inte på 'Auto'. För en del funkar det sedan t ex att köra fläkten på auto medan det för andra funkar mindre bra.
En annan bra tumregel som jag lärt mig är att efter att man ändrat inställningarna låta pumpen jobba i fred i minst 12h. Annars hinner inte ändringarna ta effekt i hela huset. Det är den rekommendation jag fått från Ventilationsutveckling.