0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaret.Men jag blev inte så mycket klokare :-) Hur kan radiatorerna vara klena när de fungerat förr?? OK det kostade mycket ström, men det var varmt.
Borran? är det borrdjupet du menar? det måste väl installatören/Nibe veta vad som krävs för borrdjup för att det ska fungera.
Jag tänkte nästan att det var något fel på "hålet" eftersom elpatronen sätter in så fort det blir temp. förändringar, att det sedan inte blir riktigt varmt 24H om dygnet kanske beror på att det skulle behövas en storlek större. vad vet jag.Hur som helst....Jag anser mig lurad!!Jag tänker inte betala en krona mer för att få ordning på Vp:nBetalar man för en bil vill man ju inte få en moped.Vad skulle du gjort??Tack än en gång.
Om 29 000 kWh/år var totalförbrukningen inkl. hushållsel borde huset kräva ca 24 000 kWh/år för uppvärmning. 7 kW är då inte fel storlek.
Hej till Carl NVad menar du med diff VB?? Vart står det?Nu när jag tittar på menyn lyser samtliga 4 lampor (ts inkopplad) varmvattenladdning pågår! följand driftinfo: Vb fram 51 (vv), varmvatten 50, utetemp 0grader, Vb-r 41(53), vv start 49(44), kb-f -1 grad, kb-r -3 grad (-10), VB diff VP 13 grader, Diff VP-TS 3 grader. Är det de sista du menar??Tack //