0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Northkingen skrivet 13 februari 2007, 16:55:28Citat från: FancyL skrivet 13 februari 2007, 15:55:43Citat från: Duracell skrivet 13 februari 2007, 15:20:32Appropå utedelen så hade jag samma problem.Man kan ju dra den längs väggen så den hamnar vid sidan om huset om man vill. Men jag håller med att det är ett problem som man också måste ta med i beräkningen.Jag tror starkt på att man ska ha en plan för hur man skall dölja eller gömma utedelen.Mvh DurreJa det håller jag med om. Jag vägrade totalt att ha pumpen ovanför ytterdörren just för att jag ville inte ha utedelen vid entrén. Den är ju allt annat än snygg. Så fråga frugan vad hon tycker. Hon kanske inte heller gillar idéen att ha den där. Men annars är det nog den ultimata placeringen för din planlösning. Det är då en bra pump iaf. Och som nån sa, placering i trappen fungerar nog inte. Den är ju rätt djup = inte så diskret och lätt att gå förbi med en såda placering. Sen vill jag bara säga att ni hade ett snyggt vardagsrum. Man kan inte tro att det bor nått barn där . *vill oxå renovera å fixa till en massa hemma*// CamillaMen Camilla ni har väl redan snart helrenvoverat ert hus som redan innan va mkt fint..... snacka om dom som ska ha allt tip top....... //Krister Ähhh du är ju som vanligt så lagomt intelligent. Tur man har smarta vänner liksom. Eller så int. Ta en titt till på bilderna han har så ser du hur ett renoverat hus ser ut... *suck* Fråga frugan oxå, jag tror det finns nån hemma hos dig som gärna skulle se mer renoveringen där på n-vallen oxå och mindre värmepumpssnack.
Citat från: FancyL skrivet 13 februari 2007, 15:55:43Citat från: Duracell skrivet 13 februari 2007, 15:20:32Appropå utedelen så hade jag samma problem.Man kan ju dra den längs väggen så den hamnar vid sidan om huset om man vill. Men jag håller med att det är ett problem som man också måste ta med i beräkningen.Jag tror starkt på att man ska ha en plan för hur man skall dölja eller gömma utedelen.Mvh DurreJa det håller jag med om. Jag vägrade totalt att ha pumpen ovanför ytterdörren just för att jag ville inte ha utedelen vid entrén. Den är ju allt annat än snygg. Så fråga frugan vad hon tycker. Hon kanske inte heller gillar idéen att ha den där. Men annars är det nog den ultimata placeringen för din planlösning. Det är då en bra pump iaf. Och som nån sa, placering i trappen fungerar nog inte. Den är ju rätt djup = inte så diskret och lätt att gå förbi med en såda placering. Sen vill jag bara säga att ni hade ett snyggt vardagsrum. Man kan inte tro att det bor nått barn där . *vill oxå renovera å fixa till en massa hemma*// CamillaMen Camilla ni har väl redan snart helrenvoverat ert hus som redan innan va mkt fint..... snacka om dom som ska ha allt tip top....... //Krister
Citat från: Duracell skrivet 13 februari 2007, 15:20:32Appropå utedelen så hade jag samma problem.Man kan ju dra den längs väggen så den hamnar vid sidan om huset om man vill. Men jag håller med att det är ett problem som man också måste ta med i beräkningen.Jag tror starkt på att man ska ha en plan för hur man skall dölja eller gömma utedelen.Mvh DurreJa det håller jag med om. Jag vägrade totalt att ha pumpen ovanför ytterdörren just för att jag ville inte ha utedelen vid entrén. Den är ju allt annat än snygg. Så fråga frugan vad hon tycker. Hon kanske inte heller gillar idéen att ha den där. Men annars är det nog den ultimata placeringen för din planlösning. Det är då en bra pump iaf. Och som nån sa, placering i trappen fungerar nog inte. Den är ju rätt djup = inte så diskret och lätt att gå förbi med en såda placering. Sen vill jag bara säga att ni hade ett snyggt vardagsrum. Man kan inte tro att det bor nått barn där . *vill oxå renovera å fixa till en massa hemma*// Camilla
Appropå utedelen så hade jag samma problem.Man kan ju dra den längs väggen så den hamnar vid sidan om huset om man vill. Men jag håller med att det är ett problem som man också måste ta med i beräkningen.Jag tror starkt på att man ska ha en plan för hur man skall dölja eller gömma utedelen.Mvh Durre
Måste säga att det var en intressant tråd som blev riktigt rolig... humor på flera fronter tycker vi om... Jo nog är det så att det önskas mindre värmepumpssnack även hemma hos mig... blir kallad VP-nörd... nån som känner igen det här uttrycket?? Tror det finns nån N-king här inne som borde ha hört det där förut både nu och då. Men, det är väl sånt man får utstå. Frun menar dock att det säkert snart går över som allt annat... (MCn t ex används inte så mycket längre och det blir väl försäljning till våren tänker jag, svårt att motivera att den bara står.)Renoveringen av vår nedervåning skulle varit klar innan jul. Ena vinkeln av vardagsrummet blir nog förhoppningsvis klar till helgen. Gött att "någon" har tålamod iaf... det har inte varit så högt ljud hemma faktiskt. //Henric