0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tämligen säker, om jag ändrar från t ex 6-7 till 3-5 så borde jag ju strypa eller hur?Det logiska vore ju om jag hade öppnat mera att diffen sjönk men när jag stryper...
Hur har det blivit på övervåningen? Varmare? Om det blivit varmare kanske strypningen i källaren fick igång cirkulationen där uppe så bra att energiavgivingen uppe ökat mer än den minskat i källaren.
Om det är bra temp uppe då, hur påverkas tempen om jag sänker hastigheten på VBpumpen?
Du bör ha 6-7 graders tempdiff "över" pumpen. 6 grader skulle jag va rätt nöjd med...
Vb-diffen steg från mina 5-6 till 7-8 grader(oftast mellan 7,4 och Det är väl bättre?Satte innegivaren på 20 ºC och rumskompenseringen(6.1) på 2,4 men innetempen låg på 21,7-22,5 Varför ändras den inte?Ligger jag på fel kurva? Och hur ser man om innegivarn kompenserar?
Innan RG10 kopplas in och aktiveras bör man ha ställt in rätt kurva och gärna rätt förskjutning, man måste alltså ha varit med om både kalla och varma perioder
Förra helgen var jag hos min VP på gotland, utan fru och barn! En helg för att sitta vid VP:n alltså!