En grej jag noterat med Nocrian (jag viste det innan men det blev mer påtagligt) är att den blåser kraftigt och i och med det låter mer. Pratade med en av installatörerna att Sanyon gör raka motsatsen. Men ta det med i beräkningarna när ni väljer placering.
Själv valde jag att placera den över vårt finare middagsbord. Så när vi äter där kommer jag behöva rikta upp spjällen och sätta den på lågt utblås. Det fanns massa anledningar till varför den hamnade där men det hade absolut vart en bättre plats för sanyon än nocrian.
Tror ibland att man stirrar sig blind på ekonomi och inte bekvämlighet. Särskilt om man är ny på området.
/Durre
Hej Durre,
Sanyo123 går säkert tyst, men jag har en Sanyo124 och den går sannerligen inte speciellt tyst. Det är ju precis som du säger så, att större luftflöde ger mera ljud.
Håller även med dig att man KANSKE tittar litet för mycket på besparing på bekostnad av ljudkomfort.
Trots allt är jag nöjd med min Sanyo124 och jag är övertygad om att du kommer att bli nöjd med din Nocria. (Den var med på min lista innan jag bestämde mig för 124:an).
/ Bertil