Hej igen espa mfl. har suttit o läst lite i tråden,för att friska upp minnet !!
du skriver själv att den frostar på jämt och fint vid värmedrift, detta i kombination med att du mätt upp över 50 ºC i inblåsning, samt att den är omfylld en gång får mig att helt bortse från köldmediebrist ! !
det är ju tydligen inte heller vid värmeproduktion isbandet bildas (frostade ju på jämt och fint)
du berättade även att den kan bygga på is på ett par timmar=ett par avfrostningar.
slutsatsen är helt uppenbart att den inte frostar av hela batterisektionen. ! ! !
det vore intressant att se en bild på batteriet omedelbart efter avslutad avfrostning.(en tidig sådan efter att maskinen blivit totalt avisad).
tyvärr ledde min genomgång till att jag bara blev ännu säkrare på att jag har rätt i tidigare analyser.! det som stärker detta ännu mer är
Tolins tidigare inlägg:
Vi har haft problem på 3st E9 EKEB pumpar som isar igen jag har bytt kretskort,tömt o fyllt ny gas m.m utan att problemet försvunnit till sluthar vi varit tvungna byta utedeltråkigt nog tror jag det lutar åt byte av pump för din del också.
Ps:kan ingen lura Bosse att göra en djupdykning i sina H16-lik för att analysera uppbyggnaden av rör och batteri i utedelen.(han bör väl ha ett gäng nu)

mvh.ACE