0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har inte kurvor från sommar och vår, det jag ser att du har olika toppvärden och kopplingsdifferans och för Maj även varierande kopplingsdifferans under samma dygn.Ska leta fram kurvor med hög och låg VB./C
Vad är det som händer kl 18.00?Då ökar VV-frekvensen! både på sommar och vinter!
kan det inte vara toppkörning av vv innan vp slår ifrån
Den GÅR INTE att ändra på mitt system.
Citat från: HerrBrun skrivet 05 februari 2007, 19:39:38Den GÅR INTE att ändra på mitt system.Jag har fixat en reläkoppling till min pump. http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=9759.15Den gör bra verkan, speciellt den tid av året när VP inte behövs för husvärmning. Tidigare slog VP till väldigt ofta för att värma VV speciellt efter ett stort uttag av VV. 747 installerade också och han var nöjd, jag vet inte om han fortfarande kör så.Du som har liten pump och grund borra och mycket TS. Har du funderat på att värma VV med el på vintern och låta VP helt ägna sig åt husvärmning? Nu blir det ju ideliga avbrott i husvärmningen och elpatron kör du ju med i alla fall...
Jag har själv funderat kring.....
Visst skulle man kunna låta VV vintertid skötas ev el endast men hur skulle man göra det rent praktiskt utan stora investeringar?
Jag brukar också fundera, men idetta fall har jag faktiskt gjort något praktiskt också