0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Erik G,-Jag vill föreslå blå placering, med tanke på ev. ljud-olägenheter vid placering i vardagsrummet.Tveksam till Sanyons kapacitet, -minns jag rätt så är den bara på 4,2 kW, vilket kan vara lite klent för uppvärmning av 2 plan...Hälsningarmicra
Hur stor skillnad är det rent paraktiskt mellan 5.8 kW och 6.5kW som Panasononic 12an har.Jag skulle föredra Sanyon då den skall vara tystare. En massa bröte vill jag inte ha i kåken.
Lite brådis = kort svar...Kalla mig nojjig, men efter senaste tidens Panasonic-karuseller skulle jag välja bort pana när det nu finns alternativ.Citat från: ErikG skrivet 31 januari 2007, 20:55:12Hur stor skillnad är det rent paraktiskt mellan 5.8 kW och 6.5kW som Panasononic 12an har.Jag skulle föredra Sanyon då den skall vara tystare. En massa bröte vill jag inte ha i kåken.Skillnaden rent praktiskt är väl att med en större maskin får du större värmeeffekt när det blir kallare och därmed krävs mindre stödvärme och du sparar mer. Sanyon har en tystare innerdel främst vid lågt utblås, men utedelen är väl inte känd för att vara direkt tyst?Det finns andra billighetsalternativ också... flera av dem annonserar här på forumet. Annars finns ju t ex Onzza. Någon på forumet, tror det vara 'Duracell' som köpte en Fujitsu Nocria för 12000:- på nätet. Men, jag vet inte var...