Hej Fredrik och välkommen!
Jag är ytterst tveksam till denna lösning med standardinnedelarna, av flera skäl.
För det första har dessa utvecklats för ett relativt högt och obehindrat luftflöde, man kommer inte att nå samma effektivitet om man belastar fläkten med motståndet från ett kanalsystem.
För det andra vill du knappast ha in krypgrundsluft i huset.
För det tredje tror jag inte att du vill ha en luftomsättning i huset motsvarande uppåt 700 kubikmeter/h (nu blir det ju iofs lägre pga kanalmotståndet men ändå), det är alldeles för stort skulle jag misstänka. Du skulle elda för kråkorna tror jag. Jag säger "tror" eftersom jag bara är en amatör på det här.
Däremot vet jag att det finns VP med kondensorpaketet avpassat för luftburen värme/ventilation via kanaler, bla fujitsu har jag för mig. Antar att det borde handla om ett större paket avpassat för ett mindre luftflöde än de friblåsande vanliga innedelarna brukar ha.
Jag vet också att detta har diskuterats tidigare, använd sökfunktionen. Fanns bla en som tänkte bygga in en standardinnedel för kanalanslutning men jag vet inte hur det gick.
Lycka till men jag skulle tro att du bör leta efter en annan lösning om du inte tillhör den extremt experimentlystna kategorin som vissa forumdeltagare representerar...
/leopold