0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu alade jag inte om panasonic......har inte monterat pana.......däremot var jag ute hos en bekant som hade fått h16 på sin pump, jag hjälpte han att ringa citcop & förberedde mig på att få höra om installationsprotokoll osv för att garanti skulle gälla, men inte......han i luren sa bara skicka in inköpskvitto så skickar vi en ny ytterdel till dig, däremot kan det dröja ett tag innan du får den & det kan man ju förstå........ops, jag som sagt till min bekante att här är det nog bara att köpa ny pump osv.......fick jag snabbt ta tillbaka & lova att hjälpa honom med vac sugning......när den nya kommer......så garantierna från deras sida funkar får jag nog säga......även om det bär mig emot.....
Personligen tycker jag panasonic borde gå in och förlänga garantitiden om just h16 dyker upp. Surt om man har två års garanti och oturen att problemet inte visar sig förens efteråt.Detta är ju vanligt på andra områden. Jag köpte en beg Passat som länkarmarna började gnissla på och räknade med att få betala dyrt för rep. När jag kom till VAG och skulle hämta bilen så sa de att det där är något som Vi tar som "goodwil garanti" eftersom det är ett känt problem.
Jag är inte helt säker, men jag tror att panasonic ändrade en hel del i konstruktionen av E9/12 DKE just i jan -05. tror även den bytte beteckning i samband med detta ( tillägget 3 eller w eller nåt liknande). har för mig att de bland annat bytte ut 230vac spole på fyrvägaren till 3-15vdc. vilket även måste innebära nytt styrkort. man kanske även ändrade på annat (troligen oljenivån/fyllnadsmängd) mmom jag förstått saken rätt så ska pumpar innan detta datum vara H16-fria.rätta mig om jag har fel !mvh.ACE