Hej!
Jag har samma funderingar som du, som jag fattat det så är modellen över 200:an bara är utrustad med en kraftigare elpatron, jag är dock inte säker på detta,
Jag ringde till nibes förträffliga kundtjänst coh fin veta att man kan ha ca 30 kvm golvslinga, och att effekten beräknades till 50W/Kvm.
ja är helt inne på att installera denna pump. (200P) men jag har ett orosmoment då jag har direktel och två L/L VP, tilluften? som du beskriver så antar jag att dina kaminer skall stötta upp värmebehovet, men vad händer när du inte eldar? blir det kallt i dom rum du har tilluft men ingen golvvärme? elller så måste elelement kopplas på?
Jag har planerat att ha större delen av tilluften i närheten av mina L/LVP och låta dem jobba livet ur sig för att värma huset, samt ha ca 10 KVM vattenburen golvärme kopplat till 200:an samt handukstork och ett eller två vattenelement.
Jag funderar även på VV.cirkulation och då skulle handukstorkarna kunna kopplas på denna, och skulle vv-behovet bli för stort kan man ju koppla in en liten elberedare.
En sak till, jag tror att det skall gå att docka denna pump mot en luft/vatten värmepumpeler bergvärme eller vad som helst. om man skulle vilja konvertera huset till vattenburen värme i framtiden.