Hei Mike
Ser ut som de nyere har en økonomifunksjon som begrenser effekten inn/ut .
Ser ut som det er vanskelig å få pumpa til å forbruke mer enn ca. 1200 watt når det er kaldt . Ved mitt forsøk så dro pumpa med varmekabel rundt 1170 watt . Maks forbruk bare med pumpa er oppgitt til 1890 watt , det har ikke jeg observert at pumpa er i nærheten av å forbruke .
Men det hadde selvfølgelig ikke vært noen ulempe om en kunne trykket inn 1890 watt når det er kaldt ,selv om lav COP ville vært resultatet .
Det ser også ut som pumpa har en komfortfunksjon , på den måten at den regulerer ned viftehastigheten slik at utblåstemperaturen med vifta på auto aldri blir under 40 grader .Avfrostingen er jeg og veldig fornøyd med , kan gå flere timer imellom . Pumpa avfroster ved behov , (svigers jamrer seg over sin over unødvendig avfrosting på sin Pana HE9DKE , og da må jeg frem med et diplomatisk : javel
Men uansett så er jeg veldig fornøyd med min Toshiba og ville valgt den samme om jeg skulle kjøpt en til . Og da er det sammenlignet med andre fabrikat som jeg har og sammenligne med , ( ingen nevnt , ingen glemt ).
Raptus