0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tyvärr så laddar inte min solvärme alls så här års. Anledningen är antagligen att solfångarna är den första typen av LESOL smat att taket har ganska liten lutning. Först i andra halvan av Februari kommer det igång. Vet ni effekten ni får ut nu?Flödet ggr delta temp.///AndersA
4180 X 2 X 20 / 60 = 2787 W blir det med rent vatten i kretsen.MVH/Gano
Citat från: AndersA skrivet 26 januari 2007, 15:19:35HejJag får det till 0,9 kw effekt.60/1000 ggr 15 grader = 0,9 kw ca.Inte så illa ändå i Januari!!!Mvh///AndersAOk missade det. Givetvis får du så mycket på 2 timmar.///AndersAHar vi inte tänkt samma fast anorlunda? Du fick de till en effekt på 0,9kw men de blir ju 1,8kWh på två timmar som ja skrev? eller missupfattar ja igen? De va ju två timmar den laddade
HejJag får det till 0,9 kw effekt.60/1000 ggr 15 grader = 0,9 kw ca.Inte så illa ändå i Januari!!!Mvh///AndersA
Citat från: gano skrivet 26 januari 2007, 15:48:084180 X 2 X 20 / 60 = 2787 W blir det med rent vatten i kretsen.MVH/GanoDu får ursäkta om man är lite trögtänkt Men vad är 4180?
Citat från: R407 skrivet 25 januari 2007, 20:05:56hej har samma problem det står 4 st feta tallar i vägen.3 st på den ena grannens tomt.men jag har pratat med grannen å han vill få bort sina 3 så det bör gå att lösa det e värre med det 4 trädet har inte frågat den grannen än...risken är att det trädet råkar dö i sommar..å då e det ju lika bra att hugga ner det då man lix tar dom andra 3 som står i vägen kommer säkert att tjäna 3 timmar per dag på våren...om dom försvinnerkoppar spik så dör det
hej har samma problem det står 4 st feta tallar i vägen.3 st på den ena grannens tomt.men jag har pratat med grannen å han vill få bort sina 3 så det bör gå att lösa det e värre med det 4 trädet har inte frågat den grannen än...risken är att det trädet råkar dö i sommar..å då e det ju lika bra att hugga ner det då man lix tar dom andra 3 som står i vägen kommer säkert att tjäna 3 timmar per dag på våren...om dom försvinner