0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej inte direkt samma problem, men det kanske vore nåt för mig att testa. Dvs, att slå av och på. Har inte stängt av den sen installationen 061206...Däremot tyckte jag att pumpen tappade väldigt i effekt när det blev lite kallare ute -12º till -15º. Funderar på flera olika orsaker till det, en kan vara naturlig dvs att gränsen för mitt hus gick där och att man behöver stödvärma då.Problemet nu är att jag tycker inte att pumpen är sig lik nu vid 0º dvs jämfört med innan köldknäppen. Nu har jag inställt på 22º och fläktläge 3 men får ändå inte mer än 21.5º som varmast. (Det är iofs helt ok innetemp - ska inte klaga på det Thumbsup ) Tidigare fick vi lätt över 22.5º kanske t o m 23º som varmast vid börvärde på 22º. Så vi ställde ner till 20º. Knepigt. Men, jag ska prova ditt tips när jag kommer hem i kväll. Stängde du av på huvudströmbrytaren och väntade i 30 sek eller?
Hej kära forum!Jag noterade att min RAS13 från 2005 inte blåser lika varmt efter ett strömavbrott (med "autostart" på), jag ställer in rätt temperatur (24o) och fläktläge (auto) efter strömavbrottet men luften är kallare än vanligt, även efter 8-12 timmar.Om jag sedan stänger av / sätter på den med fjärren ("reboot" via fjärrkontrollen) är det full fart igen, nästan direkt mycket varmare. Misstänker att det handlar om liten "bug" i styrsystemet som gör att kompressorn inte går på fullvarv efter en autostart, någon annan som upplever samma problem??