0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
å ena sidan låter det som gasbrist men då borde inte fläkten gå annat än på läge 1-2,har du provat stänga av pumpen o starta om inte för att jag tror det hjälper
Citat från: tolins skrivet 23 januari 2007, 14:31:12å ena sidan låter det som gasbrist men då borde inte fläkten gå annat än på läge 1-2,har du provat stänga av pumpen o starta om inte för att jag tror det hjälper Jajamen det har jag gjort, fläkten går upp till läge fyra, om jag ökar till fem så ökar den för att genast sakta själv igen.
Då får ju jag fylla på då..Vi här nere i "Spanien" har minsann med fått lite kyla. -10 igår natt och nu har vi -6.Och nu vill inte min TE-9 riktigt som jag hoppades. Kommer inte upp i mer än 20 grader i rummet den sitter i (!) fast den står på 30 grader och full fläkt. Högsta uppmätta temperatur med givaren inne bland lamellerna är 45 grader. Förbrukar 1160 - 1170W.Jämn frostbildning men mycket. Okej, det är dimmigt.
Citat från: norings skrivet 23 januari 2007, 17:06:53Citat från: tolins skrivet 23 januari 2007, 14:31:12å ena sidan låter det som gasbrist men då borde inte fläkten gå annat än på läge 1-2,har du provat stänga av pumpen o starta om inte för att jag tror det hjälper Jajamen det har jag gjort, fläkten går upp till läge fyra, om jag ökar till fem så ökar den för att genast sakta själv igen. Tror också att det är gasbrist eftersom den hela hösten har gått på mer effekt (mer lampor tända) än tidigare och nu när det blev riktigt kallt så ville den knappast värma alls. Har nu mätt in o ut lufttemp. In: ca 25 grader ut på fläktläge fem: ca 35 grader vid en utomhustemp på ca -1 grad. Man ser på utedelen att när isbildningen kommer efter avfrostning så bildas det ett vitt band på mitten som sedan sakta växer medan när det var så kallt så att den värmde riktigt dåligt så försvann inte isen nästan alls på baksidan, bara på sidan. Har ringt LMG o felanmält, tur att man köpte till garantipaket upp till fem år eftersom den har gått sedan oktober -04. Lite dåligt kan man tycka att det skall behöva bli problem så snart och givetvis alldeles efter det att garantin gått ut (2år) om man inte köpt till garantipaketet.