hej
det första förslaget e samma som mitt

det andra e inte likadant ...men jag funderar om det funkar ...hmm
är lite tvivlande ...det är öppet lite för många rör in i tanken...
hur som haver jag ska testa att köra min ventil som jag monterat det nu.jag ids inte göra om det... som jag satt den nu så blockar då ventilen vattnet från att gå in bakvägan i plattvärmeväxlarn felet e ju att det inte är riktigt lätt att få en temp i plattisen så ventilen börjar jobba ..fundrade ett tag på att värma vatten med el å se om det hoppade i gång
öppnar eller stängs utgång B då vattnet blir 55 grader...dvs rör sig käglan/gummi kroppen neråt å stänger utgång B
å vad är det i manicken som tempstyr ventilen....sitter det nån termostat kropp i den
som jag fattat det så måste jag ha den termostaten med kapilär rör eller externgivare...
helt sjukt då det är tempen i ventilen som e viktig
nu har jag en handratt på ventilen ...dvs det blir till att köpa en näve till med grejer.. suck
killen som jag mailat å pratat med på MMA på stod att det inte går att byta nått i ventilen som terostat kropp ....det ska termostaten sköta om

?? e det samma grejer för att reglera 0-20 som 20-40 eller 40-70 grader
förövrigt va den killen på kundserviceen nollad,fruktat otrevlig å dryg...dom köper jag inte en skruv av nå mer ...jag mailade ner en ritning å bad han märka upp anslutningarna på ventilen så det skulle bli rätt
fick en fin ritning av han där det utgångarna va helt fel märkta i mitt system
rent teroretiskt är det omöjligt att koppla in grejen som han ritat utgångarna sitter inte så på ventilen...han hadde kastat om utgångarna så det inte stämmer mot vad dom heter på ventilen
dvs A och B utgången ska/bör byta plats annars får killen tillverka en ny ventil åt mig..

enligt alla papper jag sett så heter utgången under ventilen B å inte A ..
iofs är det en bagatell,men knappast för funktionen,