Mina H-16 har nu fullständigt helt dött av trots utetemperaturer med minusgrader men man skall inte ropa hej förän man är över bäckenet!
Jag befarar att det vid utetemperaturer på några +grader finns risk att oljan ändå trappas och att detta ändå kan hända precis innan någon påisning sker som startar avfrostningarna då kommer ett mindre antal att inträffa enbart i plusgraderstemperaturer.
Om nu min teori här stämmer, eller så är det så att man helt enkelt bara har slarvat under injekteringen och lagt oljan i köldmedieflaskan i stället för i maskinen, detta vet jag har hänt på några maskiner, jag kan ändå glädja mig åt att slippa hålla på byta utedelar som många kolleger sysslar med flera gånger i veckan.
Det kommer att ge sig om injekteringen fungerar till 100% under nästa höst gissar jag, då borde det inte kunna bli någon om slarvfel och för lite olja är orsaken på dessa som trots allt har inträffat, skulle de dock forsätta bli några procent oljeinjekterde då med så fungerar det bara till 95%.