0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: humlan57 skrivet 19 januari 2007, 19:59:29Eftersom Pana med 100% säkerhet vet vad som skrivs här, så borde dom ha gett sig tillkänna å försökt att hjälpa till, eller vad som helst som skulle kunna vara till nytta, för de som drabbats av fel på sina pumpar. Nu verkar inte den viljan finnas, så om jag hade tänkt köpa en Pana maskin, hade jag definitivt ändrat mig fort som fan, efter allt som står om dom, här på forumet.... mvh humlan.Jag tror panasonic gör så gott dom kan i frågan om deras fel........sen att dom inte vill framföra vad dom gör & inte på detta forum förstår jag också.....
Eftersom Pana med 100% säkerhet vet vad som skrivs här, så borde dom ha gett sig tillkänna å försökt att hjälpa till, eller vad som helst som skulle kunna vara till nytta, för de som drabbats av fel på sina pumpar. Nu verkar inte den viljan finnas, så om jag hade tänkt köpa en Pana maskin, hade jag definitivt ändrat mig fort som fan, efter allt som står om dom, här på forumet.... mvh humlan.
Tittar man runt på forumets olika märken är det enbart Panasonicdelen som har sida upp och sida ner om olika felkoder.Oroväckande!Nu är ju Panasonic den största leverantören av LL, men tittar man på antalet trådar och inlägg av folk med problem så är det riktigt illa.Japantillverkade Panasonicpumpar är nog det man bör satsa på ändå, om man nu nödvändigtvis ska ha en Panasonic.Något annat verkar ju vara helt uteslutet.Detta, liksom Nordic Air, ger ju hela LL värmepumpsmarkanden dåligt rykte som är svårt att tvätta bort.
Panasonic tillhör de mest reklammerade produkterna, och det är inget konstigt då de finns i stora mängder på marknaden.Generellt så kan man sammanfatta följande:1: lagring fläktmotor innerdel: = HELKASS.Samma skit sitter i Sharp, Toshiba, Mitsubishi.Strömvandringar har sönder lagren, och Panasonic skriker en mindre förmögenhet för detta.I vilken annan branch som helst så hade detta varit rena självmordet.2: HE-serien: inte helt felfri, mången kretskort har fått bytas.3: Fick vår första fläktmotor på TE att ljuda i veckan, första bytet.4: AC robot, mycket småfel på innerdelarna.5: o.s.v. o.s.v.Det är väl inget problem i sig, men sättet att ta ansvar på, och hur man hanterar reklamationerna smakar bittert.Tomas
Min erfarenhet är att de mest nöjda kunderna får man när någonting gått på tok och man kan hantera detta på ett så bra sätt att kunden är mer nöjd efteråt än om det hade fungerat klanderfritt direkt.Min erfarenhet är att det alltid handlar om att ta kunden på allvar oavsett hur "knäppa" klagomålen kan vara.I bland kan kunden inte komepnseras pga av att garanti eller annat inte gäller. I dessa fall gäller det att verkligen ta sig tid att förklara för kunden.Gör jag inte det så vet jag att jag att det sprids en hel del negativt och som, i de flesta fall, inte är sant.Jag vågar nog säga att detta gäller alla områden.
Jag tycker det fokuseras för mycket på panasonic när jag köper mina pumpar av en svensk leverantör så lämnar dom mig garanti då är det banne mig deras skyldighet att fixa delarna till mig,om panasonic inte ställer upp skiter jag o kunden i det får dom lösa senare jag vill ha delarna direkt dom får väl slakta nån maskin på lagret i värsta fall