0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
var och tittade på en anläggning där jag bor i samband med att jag skulle investera i en v-p. där hade dom satt en velco 4,5 kwh till en 4*8 pool och gav vid plus 20 nästan 6,5 kwh och tog knappa 1.5 mätte med tång ampere mätaren .förutom strömmen till pool pumpen blev det knappt 450kr i månaden med 27-29 grader i poolen . att värma en pool med l-v-vp är helt optimalt .
Citat från: ny i gamet skrivet 23 januari 2007, 07:18:49var och tittade på en anläggning där jag bor i samband med att jag skulle investera i en v-p. där hade dom satt en velco 4,5 kwh till en 4*8 pool och gav vid plus 20 nästan 6,5 kwh och tog knappa 1.5 mätte med tång ampere mätaren .förutom strömmen till pool pumpen blev det knappt 450kr i månaden med 27-29 grader i poolen . att värma en pool med l-v-vp är helt optimalt . Joo det enda som är bättre/billigare är ju solvärme jag förstår inte varför det inte finns nått komplett kitt med en rejäl luft vatten pump somklarar solvärme å går att kasta om på en pool ...det vore ett ultimat system