0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte för att vara avudsjuk att jag inte fick installera mitt anbudspaket, men hur ska man konkurrera mot sånt här??Det är väl inget svårt att räkna fram ett lågt pris, men jag tycker det inte är juste när kunden inte förstår vad man egentligen försöker sälja.Synd att Nibes besparingskalkyler vilket kunden inte ens fått någon av installatören ska bli en glädjekalkyl.Är det detta som kallas energioptimering, i Sverige, 2007 b00k
Självklart, men när kunden hör med den andra säljaren som är 10000 billigare och han har mage att vräka ur sig "jag har samma maskin som de andra och besparingen är i stort sett samma/år"Är det juste, eller Ska man berätta för kunden vad det är han har i källaren? varför lamporna blinkar i köket var 10 min(det var därför jag var där)?Det är ju bara att titta på Råd/Rön och se vad testet visar.
Men detta är inte tillverkarens fel... Det är inte Santa Marias fel om det du kryddar smakar dåligt, det är den som kryddar som gör fel, Fattar du???