0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Tack för hittills inkomna svar! Det ser ut som om min första åtgärd blir att sätta in en fresh i vardagsrummet. Sedan ska jag leta information i forumet om hur man stryper födet till radiatorerna uppe och inte bara drar ner termostaterna.(Förresten... vad blir skillnaden mellan att strypa termostaten, returkopplet, eller strypningen i ventilen?)Det här med att med fläkt flytta varm luft uppifrån och ner... Jag bifogar en bild som visar hur öppen planlösningen är vid nivåskillnaden. Funkar det med att fläkta ner luften här?En tanke... Jag har ju ett tilluftsystem i huset som inte används numera. Kan jag använda mig av det för att få ner luften?Tacksam för flera svar!
Har börjat med att kolla temp på mina element. Det verkar som om flera element har i stort sett samma temp in som ut. Detta tyder efter vad jag läst på för högt flöde genom elementet. Ska enl. vad jag läst mig till vara ca 6 grader. Stämmer detta även denna konstiga vinter när utetempen mest ligger kring +5? Jag har också mätt tempen till och från pannan. Har läst att skillnaden där ska vara ca 10 grader. (Stämmer det när det är +5 ute?) Där skiljer bara ett par grader hos mig. Är det också en följd av för högt flöde genom elementen?