0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jäklars, jag antar att du måste riva i skiten för att komma åt vattenskadan. Bäst är annars att låta sånt ligga still. Ska du riva själv så måste du ha en halvmask av gummi med partikelfilter. Det räcker inte med bara ett sånt där litet andningsskydd.Har du hört med försäkringsbolaget om extra boende?
hmm Elände 1vi skulle lägga in ett nytt golv i köket här om dan,då upptäckte vi att vi hade en gammal vatten skada i golvet...skit skoj Elände 2 frugan tog ju sig an mattbytar projektet omg slet ut den befintliga korkmattan..som vanligt så låg det ju en till matta under ...jaja gumman började ju streta å dra ...tyckte mattan va skum det va som halm på under sidan å det fasnade som ett lurv på golvet...skit skoj ..det blir barkspaden...joo just frugan pratade med nån försäkrings gubbe ....joo han sa att lurvet e aspets..jädrigt nyttigt å va å pilla i det ...nottproblemet e ju att jag vill inte att ungarna,frugan eller jag ska bo i kåken under tiden det inte är bort plockat....då det dessutom förmodligen måste bytas ut hela golvet i köket så,slutar ju det gå laga mat i huset vart ska man bo ?är försäkrings bolaget skylldiga att fixa fram husrum ? det går ju inte bo i kåken Hjälp vad ska man göra
puu det va gumman som skrämde livet ut mig..hon hadde pratat med nån gubbe på miljökontoret på kommunen det va han som trodde det va aspets....jag tror det äe en linolium matta,dom första plast mattorn var visst konstruerade på det sättet fast kommun gubben skulle hit å kolla,jag kommer inte att röra i smeten innan det e bestämt vad det är....jag hoppas att det är som frun bukar säga "bara" att såga ut ca 4 m2 ut golvet..felet är då att jag måste plocka ner köksinredningen...å det gammla är inte lönt att sätta upp då blir det en ny i stället....det va ju planerat å byta den fast inte i år...utan om 5 år....
Märkligt vad ett material kan ha många namn man blir ju alldeles förvillad ju