0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag stänger inte av pumpen någon gång. Den har varit på sen den installerades. Installatören sa att den kan stå på oavsett vilket filter jag rengör. Nu har vi väl inte samma pumpar allihop, men på min LVP finns Zeolit-filter, PlasmaPure-filter och 2 damm-filter. Damm-filtrena tar jag ur och dammsuger en gång i veckan. De andra filtren har jag inte rengjort än, något av dem skulle visst sköljas rent med vatten och torka ett dygn nämnde installatören.Får väl ta och kika i manualen och se när de andra filtren ska rengöras :,v(Hur ofta rengör ni era olika filter?
Citat från: aine72 skrivet 10 januari 2007, 14:19:20Jag stänger inte av pumpen någon gång. Den har varit på sen den installerades. Installatören sa att den kan stå på oavsett vilket filter jag rengör. Nu har vi väl inte samma pumpar allihop, men på min LVP finns Zeolit-filter, PlasmaPure-filter och 2 damm-filter. Damm-filtrena tar jag ur och dammsuger en gång i veckan. De andra filtren har jag inte rengjort än, något av dem skulle visst sköljas rent med vatten och torka ett dygn nämnde installatören.Får väl ta och kika i manualen och se när de andra filtren ska rengöras :,v(Hur ofta rengör ni era olika filter?På He-12:an så dammsuger jag dammfiltren var 14e dag och de övriga filtren har jag aldrig rengjort, På Nocrian så tömmer jag en dammkassett 1 gång/år //Krister