0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
... Jag hävdar att mycket beror på att man skriver lagar där man förbjuder saker. D.v.s att allt som uttryckligen inte är förbjudet, är tillåtet, när det borde skrivas tvärtom, i de flesta fall. ....
Lite off-topic:Har jag rätt om jag säger att dagens bästa solfångare för värme ligger på c:a 80-85% i verkningsgrad (vacumrör under idealförhållanden), medans solceller för el ligger på c:a 10% med max 16% som absoluta topp ( under idealförhållanden)?
Citat från: humlan57 skrivet 11 januari 2007, 12:09:13... Jag hävdar att mycket beror på att man skriver lagar där man förbjuder saker. D.v.s att allt som uttryckligen inte är förbjudet, är tillåtet, när det borde skrivas tvärtom, i de flesta fall. ....Det är på det sättet lagar i totalitära stater brukar vara skrivna.
HejEn del påstår att ända sedan moses fixade stentavlorna har det varit förbjudet att stjäla, inte har det hjälpt.Å GHB är väl förbjudet nu.Så humlan nu surrar du igen.MVHMesser
Citat från: Roland skrivet 11 januari 2007, 12:53:19Citat från: humlan57 skrivet 11 januari 2007, 12:09:13... Jag hävdar att mycket beror på att man skriver lagar där man förbjuder saker. D.v.s att allt som uttryckligen inte är förbjudet, är tillåtet, när det borde skrivas tvärtom, i de flesta fall. ....Det är på det sättet lagar i totalitära stater brukar vara skrivna. Hmm Vilket av sätten menar Du...., förklara gärna.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 11 januari 2007, 13:15:14Citat från: Roland skrivet 11 januari 2007, 12:53:19Citat från: humlan57 skrivet 11 januari 2007, 12:09:13... Jag hävdar att mycket beror på att man skriver lagar där man förbjuder saker. D.v.s att allt som uttryckligen inte är förbjudet, är tillåtet, när det borde skrivas tvärtom, i de flesta fall. ....Det är på det sättet lagar i totalitära stater brukar vara skrivna. Hmm Vilket av sätten menar Du...., förklara gärna.mvh humlan.Att lagarna är skrivna så att det som är tillåtet anges, allt annat är förbjudet. Det blir lättare att hantera undersåtarna på det sättet.