0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fast å andra sidan tror jag inte du får något problem om du bara monterar upp dem, skulle va om någon granne skvallrade då.. Men som vanligt, man skall aldrig säga aldrig.
Stockholms stadsbyggnadskontor kan vara jäkligt dryga. Problemet i huvudsak är att vissa områden har div kulturskydd, så om man då vill sätta upp en solfångare, kan dom vara mycket kinkiga. Speciellt i Bromma-området har detta seglat upp med många funkishus (med platta tak) där en del velat montera solfångare i viss vinkel, och om dom ger mycket reflexer typ vacumrör finns det också ett "skönhetsråd" som kan racka ner på en. Har också för mig att man numera tar ut en saftig avgift för handläggning, även om det skulle bli avslag. Kolla om det finns någon i ditt närområde som satt upp och ring på och fråga. Länk här:http://www.stockholm.se/Extern/Templates/Page.aspx?id=108688Lycka till.
Här ringde jag och kollade för säkerhets skull. Förr behövdes det inte. Men nu har de svängt mot att det ska kontolleras. Oftast tas det som mindre fasadförändring.