0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det fler än jag som är totalt missnöjda med IVT´s reklamationshantering där de gömmer sig bakom sitt "återförsäljarnät"?Jag har en "lunta" med kommunikation att publicera för Er som är intresserade och där Ni får avgöra själva vem som bär ansvaret i frågan.Några erfarenheter från Er?
Hej. Jag har samma problem. I över en månad har jag väntat på att få åtgärdat min värmepump som inte går att stänga av med den ordinarie on/off knappen på kontrollpanelen (se tidigare inlägg). Intresset från min återförsäljare, som i sin tur lagt ut servicen, är noll. Jag har ringt 6-7 ggr men ingen bryr sig. Vad skall jag göra? mvhMikael
Citat från: mikaelanderlund skrivet 04 januari 2007, 08:49:26Hej. Jag har samma problem. I över en månad har jag väntat på att få åtgärdat min värmepump som inte går att stänga av med den ordinarie on/off knappen på kontrollpanelen (se tidigare inlägg). Intresset från min återförsäljare, som i sin tur lagt ut servicen, är noll. Jag har ringt 6-7 ggr men ingen bryr sig. Vad skall jag göra? mvhMikaelÄr det en IVt också???
Hur har ni andra upplevt IVT? Är det inte lätt att gömma sig bakom ett sk återförsäljarnät?
Problemet är att Installatören och IVT hänvisar till varandra i ärendet och inte är villiga till kompensation inom någon gräns i dagsläget.
Men.....Återförsäljaren vill gärna hänvisa till IVT-centralt...IVt hänvisar tillbaka. Kul..
IVT har dock levererat en pump som enligt mig var undermålig och jag har påvisat det för dem vilken de oxå säkert tagit åt sig av.