Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kör upp VV när pumpen ändÃ¥ gÃ¥r?  (läst 2155 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lifeguard666

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: ö-vik
  • Antal inlägg: 35
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Kör upp VV när pumpen ändå går?
« skrivet: 15 november 2004, 09:40:06 »
Har en ny 1215 - 7 I manualen står detatt man kan låta pumpen jobba upp vv fastän den inte nått botten temp. ( om den laddar värmebärare redan).
Låter mycket bra. När pumpen redan går kan man köra upp vv till max om det saknas X antal grader till vv start. Min fråga. Vars ställer jag den X grader. I manualen står det 2 grader men kan jag justera detta ?
Varför är inte köldbärar slangarna isolerad från fabrik. Det droppar mycket kondens vatten i pump området. Dålig, skall isolera detta nu.

MVH Mikael
Carpe diem

admin

  • Gäst
admin
Re:Kör upp VV när pumpen ändå går?
« Svar #1 skrivet: 15 november 2004, 10:15:20 »
Citera
Vars ställer jag den X grader. I manualen står det 2 grader men kan jag justera detta ?

GÃ¥r inte.
Tyvärr...

Citera
Varför är inte köldbärar slangarna isolerad från fabrik. Det droppar mycket kondens vatten i pump området. Dålig, skall isolera detta nu.

Det borde vara gjort - på min var det i alla fall isolerat, det följde även med isolering till de ansutningsrör som följde med.

Kan det vara nåt som installatören har missat. (eller är installatören och du samma person?)


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!