0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den är tom om det är olja på kranarna........hänger inte innerdelen uppe??
Grattis ! Tur att det inte är vinter.
Det kommer snart , det slog till vid den här tiden förra året men "el ninjo " är stark i år
Nu strömmar den sköna värmen in igen. Det var en koning på utedelen som hade pajjat. Vi placerade om den stativförsedda utedelen som stått lite halvlökigt tidigare på stadiga lecablock och alla koningarna gjordes om. Installatören sa att det inte var någon fara att något tagit skada eftersom oljan var kvar i kompressorn. Innedelen, visade det sig, var bara att haka på. Det hade jag kunnat göra själv om jag vågat. Nu är vi glada igen, hoppas det håller i sig. /Mikael
hur konstatterades att oljan var kvar i kompressorn ?var det det grova röret som läckte(där du kopplar på manometerstället) ?
Citat från: ace skrivet 14 januari 2007, 22:36:54hur konstatterades att oljan var kvar i kompressorn ?var det det grova röret som läckte(där du kopplar på manometerstället) ?Jag hängde tyvärr inte med tillräckligt noga för att svara på någon av frågorna utan kan bara hoppas att allt är bra nu, det funkar i vart fall bra. Det enda jag funderar på nu är att det låter som om något skakar i regionen innanför rören när pumpen går på mycket lågt varv. Det jag själv kände på innan jag felanmälde kändes inte riktigt som olja, det var mer som en transparent doftfri vätska och det blev glatt på fingrarna av den. Kan det ha vait köldmediet i vätskeform?/Mikael