0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
nu när dom höjt a-kassan & sänker ersättningen så funderar jag på alvar på om jag inte ska skita i o vara med i A-kassannån som tänkt samma tanke, eller gjort nån form av beräkning?om man känner att det börjar bli osäkert på den arbetsplats man jobbar så kan man ju alltid gå med igen.det känns ju som ett kostnadsefektivt sätt att protistera på om inte annat. är det många (väldigt många) som gör lika dant så kommer det fattas stora pengar i deras budget!
nä man får ju så lite när man går hemma, så jag har ju nästan ingen ntta av den ersättningen omjag skulle bli arbetslös, så varför slösa mina penger på den dyra medlämsavgiften, bättre att spara dom själv istället.
Är man med i både fack och a-kassa och tycker det blir för mycket pengar kan man kanske överväga att lämna facket till förmån för a-kassan som trots allt är en försäkring om det tråkiga skulle ske!Har för mig att det är 12 mån karens när man går med i kassan, därför ingen bra idé att gå med veckan innan man blir arbetslös! men det är klart, har man bra framförhållning kan kanske den taktiken fungera i alla fall.
Gå ur kyrkan istället!Tror att det ger typ 4-5000 kr per år.
Citat från: puttrik skrivet 31 december 2006, 02:29:29Gå ur kyrkan istället!Tror att det ger typ 4-5000 kr per år.Har funderat på det länge. Hur går man till väga?
Citat från: Stolle BockeFjong skrivet 31 december 2006, 02:36:32Citat från: puttrik skrivet 31 december 2006, 02:29:29Gå ur kyrkan istället!Tror att det ger typ 4-5000 kr per år.Har funderat på det länge. Hur går man till väga?http://www.svenskakyrkan.se/ArticlePages/200508/16/20050816103610_svkhjs637/20050816103610_svkhjs637.dbp.asp
Jag är med i facket trots att jag är delägare i firman där jag jobbar. Detta uteslutande pga förmånliga försäkringar.T.o.m en försäkringssäljare från ett annat bolag som satte upp pensions- och sjukförsäkringar via företaget rekommenderade mig att vara kvar och behålla dessa. Totala priset för en egen lösning skulle bli klart högre.