0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tackar Nisken för min idiotförklaring det slår bara tillbaka på honom själv.Det var ju lite lustigt att han redigerade mitt inlägg denom att ta bort svaren på de frågor han sedan ställde på samma plats Jag tror faktiskt det är lika bra att låsa trådar som dessa, det enda vi kan vara överens om är att vi inte är överens.Gör som hemmabioforum och stäng alla trådar med politik och låt oss istället diskutera det som forumet är till för. Thumbsup
Att du antagligen kommer att vinna ekonomiskt på att inte vara med i A-kassan ser jag som högst troligt, så vad gäller det kan jag inte få dig på andra tankar.Men... (Ta det för vad det är, inget allvarligt menat)A-kassan kräver som jag ser det, en insikt om att även den bäste kan drabbas av sjukdom, olycka eller ålder vilket i sin tur kanske resulterar i att man själv en vacker dag kan vara i behov av försäkringen.En försäkring funkar inte om alla bara betalar när de vet att de snart skall drabbas av "olycka" utan kräver att alla som vill kunna nyttja den i framtiden solidariskt bidrar till att mildra andras "olycka" under tiden man själv är frisk, skadefri och har jobb.Om detta inte övertygat dig så skall du enligt min mening varken betala A-kassa nu, eller utnyttja den den dag du själv kanske är i behov av den.*Ironi*Sköt dig själv och skit i andra, men begär inte att andra skall ta hand om dig den dag du själv sitter i skiten.*Ironi*