0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Hur skall man skälla in vingarna och fläkten för att få bästa effekt ? Jag har en E9CK som jag kört i tre år nu, med följande inställning: fläkt auto och vertikalt auto och horisontalt rätt ut. Finns det någon som har hittat en bättre konfiguration ? Har även testat att köra ävan den horisontella vingen i auto men då ändrar fläkten varvtal oftare vadför?
Jag har testat med fläkten på högsta fart, men då kroknade min pump när det blev kallt. Inte bra.
Din pump verkar sitta rätt optimalt, jag kunde inte göra så.Däremot, så är det ju inte effektivt o ha så, hög temp o låg fläkt... lägre temp o hög fläkt är effektivast.Jag kan inte uttala mig om hur det upplevs hos dig, men du säger att pumpen kroknar om du har fläkten på max?Det är väl för att du plockar ut max ur pumpen då, som jag ser det så vinner du inget på att ha 26 på pumpen o lägre fläkt, för du får inte ur all effekt då. Det är därför den inte kroknar.har du tempgivare här o där samt wattmätare på pumpen?Jag har det och kan LÄTT se en ökning av temp vid låg pumptemp och hög fläkthastighet.