0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En kompis har en H9 EDK som stannade på julafton, var dit den 27/12 slog på pumpen och lät den gå en stund,kollede felkoder, fick fram H16, men pumpen går och levererar värme än. Hur kan det komma sig?
Citat från: Panaz skrivet 30 december 2006, 17:59:35En kompis har en H9 EDK som stannade på julafton, var dit den 27/12 slog på pumpen och lät den gå en stund,kollede felkoder, fick fram H16, men pumpen går och levererar värme än. Hur kan det komma sig?Innan jag svarar på frågan så, Rickard. Vore det inte bra med nån Faq som kommer upp där man registrera sig som tex säger sök på forumet innan du postar. H16 har diskuterats rätt friskt här.Troligtvis har kompressorn havererat. Panasonic har haft stora problem med detta. Just nu ligger en trån om H16 under ditt inläg i Märkes specifikt Panasonic.
§2 Innan du postarFör att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen: Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.
Citat från: Pucko73 skrivet 30 december 2006, 18:02:57Citat från: Panaz skrivet 30 december 2006, 17:59:35En kompis har en H9 EDK som stannade på julafton, var dit den 27/12 slog på pumpen och lät den gå en stund,kollede felkoder, fick fram H16, men pumpen går och levererar värme än. Hur kan det komma sig?Innan jag svarar på frågan så, Rickard. Vore det inte bra med nån Faq som kommer upp där man registrera sig som tex säger sök på forumet innan du postar. H16 har diskuterats rätt friskt här.Troligtvis har kompressorn havererat. Panasonic har haft stora problem med detta. Just nu ligger en trån om H16 under ditt inläg i Märkes specifikt Panasonic.Man kan ha hur många FAQ som helst vi människor svarar inte på sådan information det är min erfarenhet!
Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 30 december 2006, 19:20:57Citat från: Pucko73 skrivet 30 december 2006, 18:02:57Citat från: Panaz skrivet 30 december 2006, 17:59:35En kompis har en H9 EDK som stannade på julafton, var dit den 27/12 slog på pumpen och lät den gå en stund,kollede felkoder, fick fram H16, men pumpen går och levererar värme än. Hur kan det komma sig?Innan jag svarar på frågan så, Rickard. Vore det inte bra med nån Faq som kommer upp där man registrera sig som tex säger sök på forumet innan du postar. H16 har diskuterats rätt friskt här.Troligtvis har kompressorn havererat. Panasonic har haft stora problem med detta. Just nu ligger en trån om H16 under ditt inläg i Märkes specifikt Panasonic.Man kan ha hur många FAQ som helst vi människor svarar inte på sådan information det är min erfarenhet!Som sagt!
Citat från: Pucko73 skrivet 30 december 2006, 18:02:57Citat från: Panaz skrivet 30 december 2006, 17:59:35En kompis har en H9 EDK som stannade på julafton, var dit den 27/12 slog på pumpen och lät den gå en stund,kollede felkoder, fick fram H16, men pumpen går och levererar värme än. Hur kan det komma sig?Innan jag svarar på frågan så, Rickard. Vore det inte bra med nån Faq som kommer upp där man registrera sig som tex säger sök på forumet innan du postar. H16 har diskuterats rätt friskt här.Troligtvis har kompressorn havererat. Panasonic har haft stora problem med detta. Just nu ligger en trån om H16 under ditt inläg i Märkes specifikt Panasonic. HE har scroll kompressor inte tvinrotary som DKE somhavererat med H 16 så det är nog inte det ( vanliga ) H16 mvh Kjell
Jag har fått kunder som vill köpa en H16DKE och jag trodde dom skojade!
Ursäkta om det blev en extra tråd om H 16 (är lite oerfaren med att skriva på forumet)Ett annat fel är modellbeteckningen det skall vara E9 DKE (har själv en HE9 DKE.)