0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vad vill jag uppnå?Jag vill att medlemmar med ett gediget kunnande, utförliga och faktabaserade inlägg och allmänt positiv attityd skall kunna premieras och att det också skall framgå för nya medlemmar vilka gamla medlemmar som andra ansett vara värda uppskattning.Det kan då också användas för att vikta de synpunkter som dessa medlemmar framför i förhållande till andra medlemmars synpunkter.
Kan du förklara vad du menar med rubbet.Karma testas just nu, det är inte säkert att det blir kvar - läser du ens vad jag skriver.
Du vet uppenbarligen ingenting om vad jag anser om kritik, eller hur jag är som människa (att du är snabb på att bilda dig en uppfattning står dock rätt klart), jag har upprepade gånger skrivit att jag uppskattar konstruktiv kritik, det finns ju inget annat som kan göra forumet bättre, att jag sedan försvarar eller i vart fall lyfter fram de positiva sidororna på saken som debatteras hör ju liksom till i en debatt, det behöver inte nödvändigtvis betyda att jag bestämt mig för vad som är rätt eller fel.
Du vet uppenbarligen ingenting om vad jag anser om kritik, eller hur jag är som människa (att du är snabb på att bilda dig en uppfattning står dock rätt klart), jag har upprepade gånger skrivit att jag uppskattar konstruktiv kritik, det finns ju inget annat som kan göra forumet bättre, att jag sedan försvarar eller i vart fall lyfter fram de positiva sidororna på saken som debatteras hör ju liksom till i en debatt, det behöver inte nödvändigtvis betyda att jag bestämt mig för vad som är rätt eller fel.Om jag alltid direkt gav mig vid första bästa mothugg skulle det ju aldrig kunna utvecklas något i forumet.När det gäller vad jag tror om de tio experternas uppdrag så är det som sagt var att ge positiv karma till de som skriver extra bra inlägg.Ser inget fel med det.
Personligen tycker jag att rubbet språrat ur. Finns det nått sätt att avregistrera sig på forumet. Isf gör jag det i protest.
Citat från: Pucko73 skrivet 30 december 2006, 17:08:57Personligen tycker jag att rubbet språrat ur. Finns det nått sätt att avregistrera sig på forumet. Isf gör jag det i protest.Rikard. Kan du ta bort mig från forumet. Pls?
Citat från: Jens Pubisson skrivet 30 december 2006, 17:49:37Citat från: Pucko73 skrivet 30 december 2006, 17:08:57Personligen tycker jag att rubbet språrat ur. Finns det nått sätt att avregistrera sig på forumet. Isf gör jag det i protest.Rikard. Kan du ta bort mig från forumet. Pls?Det kan du göra själv under menyn "PROFIL"................. :,v(
Jockefors och luckyman:Med de bilder ni har så är jag inte förvånad över era minuspoäng, byt till en gullig unge som pricken har.
Så, nu har jag plockat bort Karma.Denna test visade alltså med andra ord att jag haft rätt i min tidigare bedömning.Som ni kanske förstår har jag hela tiden haft möjlighet att aktivera Karmafunktionen men valt att inte göra det p.g.a. risken för att vissa medlemmar inte skulle känna sig uppskattade. (lite som när man delade upp fotbollslaget i skolan förr i tiden, inte kul för den som blev sist vald)Min tanke var som ni vet att den främst skulle användas i positiv anda, men så blev det ju inte alls.Jag hoppas att detta (än en gång) visar att jag inte är någon diktator som är ute efter att jävlas med folk, utan faktiskt bara vill försöka göra forumet så bra som möjligt.
Precis det svar jag väntade mig. Thumbsup