0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tur att detta inte handlade om vp.....Jag har ochså oskyddat trådlöst nätverk och grannar...?Jag orkar inte bry mig eftersom alla talar i tungor.....Har en belking 54 och vet inte hur jag skall få den att vara skyddad. Kan någon hjälpa mig med en förklaring på bondsvenska.
Citat från: Kevin skrivet 11 januari 2007, 18:59:40Tur att detta inte handlade om vp.....Jag har ochså oskyddat trådlöst nätverk och grannar...?Jag orkar inte bry mig eftersom alla talar i tungor.....Har en belking 54 och vet inte hur jag skall få den att vara skyddad. Kan någon hjälpa mig med en förklaring på bondsvenska.Alltför många skaffar sig trådlöst utan att bry sig om säkerheten.Man är jävligt noga med att stänga dörren om sig när man går på muggen, men när man ska betala räkningar över nätet så kan hela kvarteret se vad man pysslar med.Min åsikt är att man ska köra med med nätverkskabel direkt från modemet om man inte kan konfa en router.Det är det absolut säkraste.
Citat från: Larsa skrivet 26 februari 2007, 14:26:49Citat från: Kevin skrivet 11 januari 2007, 18:59:40Tur att detta inte handlade om vp.....Jag har ochså oskyddat trådlöst nätverk och grannar...?Jag orkar inte bry mig eftersom alla talar i tungor.....Har en belking 54 och vet inte hur jag skall få den att vara skyddad. Kan någon hjälpa mig med en förklaring på bondsvenska.Alltför många skaffar sig trådlöst utan att bry sig om säkerheten.Man är jävligt noga med att stänga dörren om sig när man går på muggen, men när man ska betala räkningar över nätet så kan hela kvarteret se vad man pysslar med.Min åsikt är att man ska köra med med nätverkskabel direkt från modemet om man inte kan konfa en router.Det är det absolut säkraste.Nja, det kan nog vara säkrare att ha en liten router med brandvägg och NAT som sitter mellan modemet och den enda datorn, jag körde så ett tag.
Citat från: SkaneErik skrivet 27 februari 2007, 21:54:23Citat från: Larsa skrivet 26 februari 2007, 14:26:49Citat från: Kevin skrivet 11 januari 2007, 18:59:40Tur att detta inte handlade om vp.....Jag har ochså oskyddat trådlöst nätverk och grannar...?Jag orkar inte bry mig eftersom alla talar i tungor.....Har en belking 54 och vet inte hur jag skall få den att vara skyddad. Kan någon hjälpa mig med en förklaring på bondsvenska.Alltför många skaffar sig trådlöst utan att bry sig om säkerheten.Man är jävligt noga med att stänga dörren om sig när man går på muggen, men när man ska betala räkningar över nätet så kan hela kvarteret se vad man pysslar med.Min åsikt är att man ska köra med med nätverkskabel direkt från modemet om man inte kan konfa en router.Det är det absolut säkraste.Nja, det kan nog vara säkrare att ha en liten router med brandvägg och NAT som sitter mellan modemet och den enda datorn, jag körde så ett tag. Håller med dig fullständigt!Såvida det inte är en trådlös router som har "enable wireless" förbockat.Har en story om det där, var hemma hos en bekant som hade kört med trådlös router ett tag.Jag frågade om han hade krypterat och svaret jag fick var: -Jag behöver inte det för jag har ju ingen laptop .Han hade tänkt köpa laptop senare och trodde att man var tvungen att manuellt gå in i routern för att starta sändningen.Och det borde vara så tycker jag.
Håller med dig fullständigt!Såvida det inte är en trådlös router som har "enable wireless" förbockat.Har en story om det där, var hemma hos en bekant som hade kört med trådlös router ett tag.Jag frågade om han hade krypterat och svaret jag fick var: -Jag behöver inte det för jag har ju ingen laptop .Han hade tänkt köpa laptop senare och trodde att man var tvungen att manuellt gå in i routern för att starta sändningen.Och det borde vara så tycker jag.
Minimum borde vara att en standardnyckel för krypteringen är angiven. Allra helst en slumpmässig nyckel som bifogas separat på papper.