0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ställde om mitt trådlösa nätverk så att det krävs autentisering typ WPA-PSK för att slippa oinbjudna gäster.Dock tappar porföljen anslutningen med jämna mellanrum, då rycker jag ur USB pinnen och trycker in den igen så fungerar allt...Finns det någon mer bevandrad inom detta område som har något förslag på lösning?Allt fungerade perfekt innan jag drog igång WPA-PSK...
Det där med trådlöst nätverk är svårare att få att funka pålitligt än man tror.Inte minst alla störningar mot/från annan utrustning, som trådlöst larm, FM-hubben för TV, microvågsugnar.Min gästrumsTV får spatt av mikrovågsugnen då FM-routerlänken från Sat-mottagaren störs. FM-hubben blockerar effektivt mitt Wifi nätverk för internetrafik, oavsett vilka kanaler jag använder.Mitt trådlösa larm i garaget störs ut av Internet routern osv.....Har man en gång fått det att funka så ska man nog inte pilla i det. Fast lite kryptering av det egna nätet är nog önskvärt.
Ställer en fråga här jag oxå.Min hyrsgäst o jag delar bredband genom en trådlösrouter "gigabyte"Jag vill att han ska komma åt en mapp på min dator som jag har delat ut.Men det funkar inte? Vi har kört guiden i xp ,gjort hemma nätverk.Datorerna har samma arbetsgrupp mm.Någon som vet några vanliga fel?