0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska du bara ha 1 luftningsventil så måste du göra enligt 2, annars behöver du 2 st luftningsventiler.
Kolla med Sfinxen.Vet att jag sett någonstans om någon ide angående det där.
Citat från: Anders S skrivet 28 december 2006, 19:31:47Kolla med Sfinxen.Vet att jag sett någonstans om någon ide angående det där.Hittade denna länk:http://dalea.du.se/research/archive/5eba41c5-ff06-45d0-9345-bcbd24844d42/30513ff1-80be-45f6-a075-a90019eb34ab.pdfJag har skummat igenom dokumentet tidigare men ska jag läsa det nogrannare ikväll.
hej .. har funderat lite går det inte luta fångarna nån grad då man monterar dom så dom inte sitter i vattring dvs så högsta punkten blir solfångare nr 2 då bör ju vattnet pressas ut ur bägge2 ... vattnet bör ju gå ut ur fångarna baklänges ner i tryckkärlet ...
hej .. det finns ju slangvatten pass...ett gammalt å väl beprövat verktyg...fast det går säkert ochså att slå en laser linje utanpå huset å mäta ner ca 4 cm så man får fallet rätt fast slangvatten passet är ett gammalt å underskattat verktyg det funkar jädrigt bra ...btw vart köper jag en auto luftventil å måste jag ha den
btw vart köper jag en auto luftventil å måste jag ha den
oki behöver jag lufta ? går det inte lösa på nått annat sättjag vägrar ha nått rappel som jag ska springa å pilla i jämt...det ska bara funka ungefär som en luft luft pump tillsyn nån gång per år ....