0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vid ett ev kompressorhaveri bytes kompressorn och torkfiltert (ca 3000kr +arb). Köldmedien läggs tillbaka och behöver inte ersättas med ny, såvida inte syrebildning uppstått, då blir det mer omfattande renovering. Snällt körd skulle jag tro att en vp håller tidsmässigt som ett kylskåp.
Citat från: hplp skrivet 27 december 2006, 20:10:12Vid ett ev kompressorhaveri bytes kompressorn och torkfiltert (ca 3000kr +arb). Köldmedien läggs tillbaka och behöver inte ersättas med ny, såvida inte syrebildning uppstått, då blir det mer omfattande renovering. Snällt körd skulle jag tro att en vp håller tidsmässigt som ett kylskåp.Nu har du nog fått något om bakfoten vid kompras på en 310P bytes hela expkittet och kompressor även köldmedium byts då detta är en propanmaskin...Detta kommer kosta runt 9-10 tusen...med jobb å matrial
Citat från: Digital skrivet 27 december 2006, 20:22:25Citat från: hplp skrivet 27 december 2006, 20:10:12Vid ett ev kompressorhaveri bytes kompressorn och torkfiltert (ca 3000kr +arb). Köldmedien läggs tillbaka och behöver inte ersättas med ny, såvida inte syrebildning uppstått, då blir det mer omfattande renovering. Snällt körd skulle jag tro att en vp håller tidsmässigt som ett kylskåp.Nu har du nog fått något om bakfoten vid kompras på en 310P bytes hela expkittet och kompressor även köldmedium byts då detta är en propanmaskin...Detta kommer kosta runt 9-10 tusen...med jobb å matrialJasså, det hade jag ingen aning om. Då har man lärt sig något nytt i dag med då. Har du någon förklaring till varför.
En kompressor i den storleken kostar ca 4000kr - 50%rabatt torkfilter ca200kr. Vad jag inte tänkte på var att det var en propan, det är möjligt att dessa är dyrare, men annars tycker jag inte jag uppgav för lågt pris.Förstår att man byter allt när det kommer som ett färdigt kitt, men skulle gärna villja veta om det finns en anledning, även om pris-skilnaden inte skulle vara så stor.