0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej .. visst det kan ju funka fast det vette den om inte maskinen först vill ha vatten å vämer sen för den spolar länge innan den värmt klart i alla fall tvättenfinns det ingen här som vill konstruera ett hushålls styrprogram då kunde man ju optimera tex vilket vatten som tvätten skulle ta finns det solvärmt vatten i tank så får tvätten det eller disken..eller tex att man styr så på vintern slår datorn om en ventil så tvättmaskin å disk går på kallt vatten på vår sommar höst så väljer den varmt vatten skulle va jädrigt fiffigt å ha en liten hempc som kunde styra tex motorvärmare.växla vatten reglera värme..mm mm nääää nuu kommer stor ljugarn hit nu måste jag kolla så galningen inte slår på min elradiator
hej då jag monterat min solis kommer jag ju att få "gratis" varm vatten stor del av åretsatt å funderade om jahg måste koppla om min diskmaskin igen så den går på varmvatten vattnet kommer ju att värmas billigt nästan gratis samma med tvättmaskinen om jag kopplar om det så att den får tex 40 grader varmt vatten jämt kommer jag ju ochså att spara in ström det måste gå mecka dit en blandnings ventil till vattnet vi har ju faktiskt rätt rejäl både tvätt å disk frekvens i familjen ungarna e 9,7,5 år så det är alltid nått som går vad tror ni vet nån här vad som beräknas per år på disk å tvätt i en normal barnfamilj
Har kört varmvatten på båda sen 96. Shuntar till båda. Fungerar perfekt.Men det bygger ju på gratis varmt vatten.Annars så ska du ha maskiner med separata ingångar eller magnetventiler o timer et.c.Metarvägen 16 i Norsjö har jag varit mycket.
Tänk dig: mannen,myten,legenden i jakt o fiskekretsar så kommer du snart på det. Kommer ihåg att jag sett något hus när man svänger ner där vid metarvägenmed Solfångare.Har tillbingat en hel del tid på Källan i hopa med Italienare+ hos Jörgen B. o Charlie.Jagat på de flesta ställerna runt Norjö. pompavägen kommer jag ihåg.