Hejsan !
Fick min 123:a driftsatt i torsdags förra veckan. Det är pump nummer två för mig. Innedelen sitter monterad i vårt största rum där även en ny kakelugn finns. Min tanke med denna nya pump är att den skall ta över när kakelugnen inte orkar hålla den temperatur jag önskar( Samt att värma när jag inte eldar). Det funkar alldeles utmärkt. Problemet är kanske att den går alldeles för lite. Inatt när det var minus 6 grader så har den bara gått någon timme (högst, 1,8kwh / 24 h) på under 300 w för att hålla uppe tempen på 22,5 grader. Jag tror att utedelen kommer att bli igenisad pga av att den går så lite och att den inte behöver avfrosta. Ute i tråget har samlats en del is och det har bildats istappar i dräneringshålen. Pratade med Ahsell igår och dom sa att det inte skulle bli några problem med att den går så pass lite. Fast jag tror ändå att det behövs en värmeslinga för att vara på den säkra sidan. Håller på att testa med att höja börvärdet så att den går lite mer, sänka tempen på pump nr 2 för att hålla totala förbrukningen på samma nivå. Finns det någon här som har några bra åsikter om detta. Tackar på förhand.
/ Niclas