0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Å andra sidan, varför inte suga en befintlig anläggning. Prispressen på pumparna, med kapitalkostnader och inkuransrisk, gör väl det till en bättre idé att sälja service.I mina hemtrakter är det lätt att finna många som vill göra detta.
hej joo det kommer att bli värre för montörerna,om det blir lindrigare regler,men jag tror det är sunt med fri konkuranns för alla¨,visst kommer lycksökare alltid att dyka upp men jag tror det e som vanligt.det går i nått år sen så e marknaden skälvsanerad endast dom seriösa överlever Helt klart jag med glädje betalar Tolins pengar för att flytta min e12 då vet jag att jobbet är rätt gjort å att det funkar,min förhoppning va att Jag å Nortkingen skille kunna sammordna våra jobb så vi vet att han har jobb en hel dag + att det bara blir en sväng hit ner med bilenoch joo visst vill jag ha betalt för att ha service bil å verktyg,men det är inte så svårt man räknar ut ett fast timpris och en reseersättning per mil...då är det lät att ta betalt...och kunden får veta vad som gäller innan jobbet på börjas det e ju bara att ta 35 mil bilersättning + 4 timmar jobb sen om jobbet drar ut på tiden det ser ju kunden....att som tex tvättmaskins reparna gör ...taä betalt för resan hos 5 kunder han besöker samma dag e jädrar stöld man förstår att det går bra att göra så då det är ett försäkrings bolag som betalar men att debitera en resa 5x hos privata kunder r jäkligt fult han har ju bara kört dom 15 milen 1x å inte 5 x sen att han vil ha nån kr för milen mellan kunderna förstår dom säkert....
Citat från: jockefors skrivet 26 december 2006, 18:28:55hej joo det kommer att bli värre för montörerna,om det blir lindrigare regler,men jag tror det är sunt med fri konkuranns för alla¨,visst kommer lycksökare alltid att dyka upp men jag tror det e som vanligt.det går i nått år sen så e marknaden skälvsanerad endast dom seriösa överlever Helt klart jag med glädje betalar Tolins pengar för att flytta min e12 då vet jag att jobbet är rätt gjort å att det funkar,min förhoppning va att Jag å Nortkingen skille kunna sammordna våra jobb så vi vet att han har jobb en hel dag + att det bara blir en sväng hit ner med bilenoch jao visst vill jag ha betalt för att ha service bil å verktyg,men det är inte så svårt man räknar ut ett fast timpris och en reseersättning per mil...då är det lät att ta betalt...och kunden får veta vad som gäller innan jobbet på börjas det e ju bara att ta 35 mil bilersättning + 4 timmar jobb sen om jobbet drar ut på tiden det ser ju kunden....att som tex tvättmaskins reparna gör ...taä betalt för resan hos 5 kunder han besöker samma dag e jädrar stöld man förstår att det går bra att göra så då det är ett försäkrings bolag som betalar men att debitera en resa 5x hos privata kunder r jäkligt fult han har ju bara kört dom 15 milen 1x å inte 5 x sen att han vil ha nån kr för milen mellan kunderna förstår dom säkert....Som sagt, jag tror inte att du är annorlunda än någon annan installatör, dina priser kommer att behöva ligga i nivå med de andras om du skall överleva, speciellt där du befinner dig, det är ju inget som talar för att du skall ha jobb varje dag hela året om i de trakter du bor - inte utan långa resor som försämrar din konkurrenskraft gentemot andra företag.Tolin behöver nog minst ha 6000 kr för att komma och fixa era värmepumpar - och då har han inte skurit guld med täljkniv, utan det är vad han behöver för att fixa de kostnader han har den dagen, är han utan jobb dagen därpå blir det förlust - fast en företagare får kalla det obetald semester...
hej joo det kommer att bli värre för montörerna,om det blir lindrigare regler,men jag tror det är sunt med fri konkuranns för alla¨,visst kommer lycksökare alltid att dyka upp men jag tror det e som vanligt.det går i nått år sen så e marknaden skälvsanerad endast dom seriösa överlever Helt klart jag med glädje betalar Tolins pengar för att flytta min e12 då vet jag att jobbet är rätt gjort å att det funkar,min förhoppning va att Jag å Nortkingen skille kunna sammordna våra jobb så vi vet att han har jobb en hel dag + att det bara blir en sväng hit ner med bilenoch jao visst vill jag ha betalt för att ha service bil å verktyg,men det är inte så svårt man räknar ut ett fast timpris och en reseersättning per mil...då är det lät att ta betalt...och kunden får veta vad som gäller innan jobbet på börjas det e ju bara att ta 35 mil bilersättning + 4 timmar jobb sen om jobbet drar ut på tiden det ser ju kunden....att som tex tvättmaskins reparna gör ...taä betalt för resan hos 5 kunder han besöker samma dag e jädrar stöld man förstår att det går bra att göra så då det är ett försäkrings bolag som betalar men att debitera en resa 5x hos privata kunder r jäkligt fult han har ju bara kört dom 15 milen 1x å inte 5 x sen att han vil ha nån kr för milen mellan kunderna förstår dom säkert....