Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Ny inst LVP 12GR-N  (läst 1496 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BVH

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 87
  • Kön: Man
  • Hemmavid i Västerbotten "Malå kommun"
Ny inst LVP 12GR-N
« skrivet: 13 december 2006, 20:17:07 »
 Thumbsup Thumbsup

Det var känns lite skillnad på Pumpen jämfört mot en Fujitsu som jag också varit nöjd med.. >:D (mera kvallite i plasten,bättre justering av de horintisella vingarna).
Hittills inga knäppningar i plasten , men det kanske är för varmt ännu ute -1gr för närvarande.

Mycket tyst innerdel samt fint att det bara går köra fläkt med ION aktiverat om man eldar med kaminen i köket. :D
Det lilla knastret som JfHallberg hade vid aktivering av ION hörs bara ibland om man har örat mot Innerdelen, jag har monterat den i Vardagsrummet 2m från soffgruppen det känns inte besvärande pga. av ljudet ,tidigare i förra huset monterade vi Fujitsu'n i hallen det misstaget gör jag ej om.. huvuddunk
Den gick då ner i effekt då det blev nog varmt i hallen, men V-rummet förblev kyligt. :-\
Som sagt hittills MYCKET nöjd  studs, jag kommer med mera data efter ett tags körning i kallare väder.

/Bengt *vinkar*
Boende: 1 Vuxen 1st hund..:)
Hus med vedpanna i källare + elpatron , vattenburen värme till markplan, v-rum, sovrum, kök samt hall" samt 2st rum på övervåningen ca:130Kv
Strömförbrukning ? Inflyttning sker Nov.Dec.
Har fått installerat en Panasonic NE 12LKE .
Har tidigare haft LVP: Fujitsu ASYB9 samt IVT 12GRN i 2st andra hus.

Utloggad jfhallberg

• Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Aneby
  • Antal inlägg: 42
  • Kön: Man
SV: Ny inst LVP 12GR-N
« Svar #1 skrivet: 13 december 2006, 21:22:48 »
Thumbsup Thumbsup

Det var känns lite skillnad på Pumpen jämfört mot en Fujitsu som jag också varit nöjd med.. >:D (mera kvallite i plasten,bättre justering av de horintisella vingarna).
Hittills inga knäppningar i plasten , men det kanske är för varmt ännu ute -1gr för närvarande.

Mycket tyst innerdel samt fint att det bara går köra fläkt med ION aktiverat om man eldar med kaminen i köket. :D
Det lilla knastret som JfHallberg hade vid aktivering av ION hörs bara ibland om man har örat mot Innerdelen, jag har monterat den i Vardagsrummet 2m från soffgruppen det känns inte besvärande pga. av ljudet ,tidigare i förra huset monterade vi Fujitsu'n i hallen det misstaget gör jag ej om.. huvuddunk
Den gick då ner i effekt då det blev nog varmt i hallen, men V-rummet förblev kyligt. :-\

Som sagt hittills MYCKET nöjd  studs, jag kommer med mera data efter ett tags körning i kallare väder.
/Bengt *vinkar*

Det var precis så jag resonerade, sätt den där du vill ha mest värme + hyffsad spridning (Jag har pumpen inställd på 22grader och golvet i vardagsrummet ligger på 25grader vilket är väldigt nice, låg nog på 19-20 innan). Jag ångrar inte att jag satte den i vardagsrummet för vill jag ha ner fläktljudet sänker jag bara tempen 1grad eller tänder i braskaminen.
« Senast ändrad: 15 december 2006, 17:18:14 av jfhallberg »
Bor 4mil öster om Jönköping i en 1-Plansvilla i etage från 1987 ca 120m2, 4-personer, Uppvärmning tidigare: BAHCO luftvärme (ACF, ACJ) Tot el ca 15000Kwh/år. Har (061207) installerat en IVT Nordic Inverter 12 GR-N och är väldigt nöjd mycket varmare golv och jämnare värme i huset.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Värmepumpar i Stockholm
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme