Hej
tjaa det e väl ungefär som med vacumsugningen,maffia fasoner å kartellbildning som styr
förstår inte problemet,jag vill ha hjälp med att beräkna ett system som funkar
det bör ju inte va så invecklat vi är ju i sverge å vi är ju bäst på tillverka grejer
om man lyssnar på vissa ,,hmmm
det kylfirman ska åstkomma är en ritning på ett system,med matreal spes
så man kan utläsa vad det är för kompressor,växlarventiler mm mm
systemet kommer givetvis inte att tillverkas i svedala,pga grymt krångliga regler,negativa
inställningar,dyra produktios kostnader mm mm
det lite synd det vore faktiskt skoj om man kunde proucera nått i sverge ochså...
Men jag håller faktiskt på å tvivla tror inte kunskapen finns i detta duktiga land
alla jag pratat med håller med om att tekniken är hyfsat enkel att tillverka
en värmepump går bra ...
men det är styrningen som är omöjlig att få till bra
?
underligt på min panasonic funkar det,på Nortkingens Nocria funkar ochså styrningen
i dag är det lätt att göra en styrning som man tex ställer in med en vanlig pc
minnen kostar typ noll kr,laptoppar/datorer finns överallt mm mm
det jag tror det handlar om i slutändan,är viljan att åstakomma nått
men det skulle va rolig att få veta vem som berräknar stora kyl system på tex fabriker industrier
kan det va så att det är en hop med japaner å kineser som flyger hit LOL
eller ochså e det väl som våran lokaka rörkrökare,går det inte att plocka färdigt ut en pappers låda så funkar det inte ...mest troligt för han e så lat å bekväm
tur som fasiken att det faktiskt finns folk som strävar frammåt,annars hadde vi hafft trähjul på bilarna idag
sen till det med betalning joo visst men bör dom inte först försöka skaffa sig en uppfattning om vad jobbet innebär innan dom börjar å ska ha betalt
så funkar det då både på affären jag jobbade å i skogs röjnings firman vi kör
man kollar upp vad jobbet innebär sen så talar man om ett pris
jocke